Malta Tourism Authority sitt 25 årsjubileum feiret med en spesiell markering

Med en spesiell markering i det historiske Auberge d'Italie i Valletta, Malta Tourism Authority (MTA) sitt tidligere hovedkvarter, feiret MTA sitt 25-årsjubileum den 9. september. Denne milepælen, markerer 25 år med arbeid for å gjøre Malta til en ledende global turistdestinasjon, fremme økonomisk vekst og forbedre opplevelsen for besøkende på de maltesiske øyene

Arrangementet samlet både tidligere og nåværende ansatte i MTA, tidligere styreledere, administrerende direktører og ministre med ansvar for turisme, samt dagens MTA styre. Tidligere ansatte ble hedret for deres lange engasjement og viktige bidrag til MTAs suksess gjennom årene, noe som har vært avgjørende for å forme turisme sektoren på Malta. Begivenheten ga også en anledning til å reflektere over MTAs reise, utfordringer og prestasjoner igjennom årene.

Flere nøkkelpersoner innen Maltas turistnæring holdt taler under arrangementet, inkludert styreleder Gavin Gulia, administrerende direktør Carlo Micallef og turismeminister Clayton Bartolo. Dr. Gulia la vekt på MTAs utvikling de siste 25 årene og organisasjonens viktige rolle i å skape et variert tilbud. Han uttalte: "Vår suksess, skyldes engasjementet og lidenskapen til alle som har jobbet i MTA, både før og nå, og deres felles visjon om å gjøre Malta til en verdensledende destinasjon."

Administrerende direktør Carlo Micallef la til: "I dag handler ikke bare om å feire MTAs bragder, men også om å hedre arven etter de som la grunnlaget for Maltas turistsuksess. Når vi ser fremover, er MTA fortsatt forpliktet til innovasjon, bærekraft og å styrke Maltas omdømme i internasjonale markeder. Vi vil sikre at turismen fortsatt er en viktig bidragsyter i Maltas økonomi."

Minister Clayton Bartolo understreket regjeringens støtte til turistindustrien og dens betydning for Maltas økonomi. Han sa: "MTA har hatt stor innflytelse på turistsektoren, og vi er fast bestemt på å fortsette å bygge videre på denne suksessen. MTA har vært en grunnleggende faktor i å skape en levende turistnæring som fremhever vår unike arv, kultur og naturskjønnhet."

Markeringen inkluderte også en hyllest til tidligere ansatte og ledere, hvor deres innsats og dedikasjon ble anerkjent med minnepriser.

Malta Tourism Authority ser frem til å fortsette sitt arbeid med å promotere de maltesiske øyene som en destinasjon i verdensklasse, forbedre opplevelsene for besøkende og fremme bærekraftig utvikling i årene som kommer.