Visma styrker satsningen i offentlig sektor og kjøper Info Consensus

Visma styrker satsingen i offentlig sektor og kjøper Info Consensus, ledende leverandør av informasjons- og opplæringstjenester til offentlig sektor.

Info Consensus leverer kunnskapsløsninger innen pleie- og omsorgssektoren, skole og barnehage og holder til en hver tid kommunene oppdatert på gjeldende lover og regler gjennom systematisert informasjon og opplæring til ansatte og ledere i hele Norge. Ved å forenkle og sammenstille informasjon bidrar Info Consensus til at tusenvis av brukere sparer tid, øker sin kompetanse og forbedrer grunnlag for beslutninger.

– Oppkjøpet av Info Consensus er en viktig del av Vismas satsing i offentlig sektor. Visma er allerede den ledende leverandøren av fagsystemer til offentlig sektor i Norge og nå kan vi også tilby nyttige informasjons- og opplæringstjenester til våre kunder. Vi har stor tro på mulighetene dette oppkjøpet gir oss, og ser frem til å integrere Info Consensus løsninger med øvrige tilbud, sier administrerende direktør i Visma Enterprise Solutions, Jan Ivar Borgersen.

– Vi har vært på utkikk etter en sterk, nordisk partner som kan bistå i videreutvikling av nye fagområder og med virkeliggjøring av våre vekstambisjoner. Vi ser gode muligheter til samarbeid innen Visma, og synergier som vil komme våre kunder til gode. Både ledelse og ansatte er svært motivert, og ser fram til å bli en del av Visma, sier administrerende direktør i Info Consensus, Marit Meyer Solheim

Om Info Consensus
Info Consensus ble etablert i 2001 og er ledende leverandør av informasjons- og opplæringstjenester til kommunal sektor i Norge innen fagområdene pleie- og omsorg, skole og barnehage. Selskapet omsatte for ca NOK 25 millioner i 2013, har 15 ansatte og er lokalisert i Sarpsborg.

Jan Ivar Borgersen, administrerende direktør, Visma Enterprise Solutions, +47 90548745
Marit Meyer Solheim, administrerende direktør, Info Consensus, + 47 98240161

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har 5 600 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på NOK  6 500 mill. Se visma.no og visma.com