Visma tar sats i Fredrikstad

Nordens ledende leverandør av programvare og tjenester innen økonomi og administrasjon satser videre i Fredrikstad. Tirsdag 13. mai er det offisiell åpning av Vismas nye, moderne lokaler i Pancoveien.

- Vi har allerede et stort, etablert kompetansemiljø i Fredrikstad, blant annet innen IT med både utviklere, supportmedarbeidere og konsulenter, og vi har dyktige fagfolk innen lønn og regnskap. Dette miljøet ønsker vi å bygge ut videre, og de nye lokalene er et ledd i denne satsningen. Vårt nye bygg er spesialtilpasset oss, og vi håper at det vil bidra til å synliggjøre at vi er en moderne og attraktiv arbeidsplass for folk i Fredrikstad-området, sier konsernsjef i Visma Øystein Moan, som selv opprinnelig kommer fra Greåker.

I dag innvier konsernsjefen det nye bygget med høytidelig snorklipping, etterfulgt av servering og deretter underholdning ved sang- og teaterartist Alexander Hermansen.

Vismas nye bygg eies av eiendomsutviklingsselskapet Multi AS. Gårdeieren deltar også på åpningen, og er fornøyd med å få huse et ekspanderende selskap og et profesjonelt fagmiljø.
- Det er svært gledelig for oss å få Visma som leietaker. Vi er veldig tilfredse med å ha et profilert og seriøst selskap som Visma i vår leietakerportefølje, sier styreleder i Multi AS, Frode Kværneng.

Personalrådgiver på Vismas Fredrikstad-kontor, Mette Lise Hassing synes ombyggingen og tilretteleggingen av bygget har gått smertefritt;
- Våre gamle lokaler var utdaterte, uhensiktsmessige for våre behov, og de gjenspeilte heller ikke hvem Visma er. Vår forretningsidé er å bidra til å gjøre norske og Nordiske virksomheter mer effektive. I vårt nye bygg har vi nå fått på plass moderne løsninger som øker vår egen effektivitet også.

- Som kompetanseleverandør er Visma, som alle bedrifter, avhengig av å framstå som attraktive ovenfor potensielle medarbeidere med riktig kompetanse. Dyktig og stabil arbeidskraft er viktig for enhver bedrift som ønsker å være ledende. Vi har over mange år bygget opp et solid fagmiljø i Fredrikstad. Vi har nå 80 medarbeidere samlet i Pancoveien, og vi vil fortsette å rekruttere kompetente folk, avslutter konsernsjef Øystein Moan.