Visma vokser videre - kjøper svensk konsulentselskap

Visma fortsetter ekspansjonen i henhold til de strategiske målsetningene i Norden og Europa. Med dagens kunngjøring om oppkjøpet av konsulentfirmaet Actit styrker Visma posisjonen som Nordens ledende leverandør av programvare og tjenester innen økonomi og administrasjon.

Svenske Actit har om lag 60 ansatte, fordelt mellom selskapene Actit Affärssystem AB og Actit Outsourcing AB. I 2007 omsatte Actit for 66 millioner svenske kroner fordelt på økonomi- og regnskapstjenester samt implementering av økonomisystemer. Dette passer godt med den valgfriheten Visma tilbyr sine kunder på dette området.

- Gjennom dette oppkjøpet styrker vi vår leveransekapasitet både når det gjelder outsourcing av regnskapstjenester og implementering av økonomisystemer. Dette er et strategisk viktig kjøp for oss, ettersom det tilfører ytterligere ressurser, slik at vi kan møte etterspørselen i markedet. Samtidig styrker vi vår kompetanse både på produkt- og på tjenestesiden, sier konsernsjef i Visma, Øystein Moan.

Actit har gjennom flere år vært en viktig samarbeidspartner for Visma i forhold til implementering av økonomiprogrammer. I tillegg har Actit levert outsourcingstjenester knyttet til regnskap og lønn. Denne kompetansen blir nå samlet og integrert med Vismas eksisterende kunnskapsmiljøer i Stockholm og Malmö.

Øystein Moan, konsernsjef i Visma, +47 920 80 000
Bjørn Ingier, administrerende direktør i Visma Software, + 47 934 19 200