Ny satsning innen teknisk service, support og IT-drift i Norden

Visma etablerer Exso, et nytt selskap som skal fokusere på teknisk service, support og IT-drift for virksomhetskritiske systemer.

Retailområdet i Visma har i lang tid tilbudt ledende tekniske tjenester til detaljhandelen. Nå utvides tilbudet til blant annet serveringsbransjen, helsesektoren, offentlig transport, bank og finans. Målet er å skape et selskap hvor kunnskap og forståelse for en helhetlig leveranse, fra teknisk service, support og IT-drift, er samlet.

Økt krav til tilgjengelighet
Dagens IT-løsninger blir stadig mer komplekse og forretningskritiske. Salg og kundekontakt er avhengig av at systemene alltid fungerer, og at support og vedlikehold skjer raskt og effektivt med minimal påvirkning av driften.

– Gjennom denne satsingen står vi klare til å hjelpe våre kunder med å tilpasse sine IT-løsninger til de endringene som skjer i markedet. Dette med tanke på krav til økt mobilitet, tilgjengelighet og skyløsninger, sier Øystein Moan, konsernsjef i Visma.

– Våre teknikere, supportmedarbeidere og prosjektledere er vant til å handle raskt for å løse de problem som måtte oppstå, slik at våre kunder skal kunne jobbe med minst mulig driftsmessige forstyrrelser. Exso vil være en enhet som også kan forutse og forebygge hendelser før de oppstår, sier Henrik Archenholtz, Adm.dir i Exso.

Om Exso
Exso er en forkortelse for Excellence in Service Operation. Selskapet er en egen forretningsenhet i Visma, og er en sammenslåing av flere landsdekkende og veletablerte Vismaeide virksomheter med mange års erfaring innen teknisk service, support og drift av forretningskritiske systemer for blant annet butikker, restauranter og offentlig transport. Selskapet er med dette en landsdekkende totalleverandør innen installasjon, drift og support av avansert elektronikk, betalingsløsninger og IT-systemer.

Les mer på http://www.exso.no/

For mer informasjon, kontakt
Henrik Archenholtz, Adm.dir Exso, +46 70 242 63 95, henrik.archenholtz@visma.com