• Visma/

​SPAR-grossist A.F. Blakemore & Son Limited velger Visma Retail som totalleverandør av IT-løsninger innen detaljhandel

A.F. Blakemore & Son Limited har valgt Visma Retail til å modernisere sin teknologiplattform med innovative løsninger som skal bidra til vekst og til en bærekraftig virksomhet. Selskapet eier og driver 295 SPAR-butikker, og er grossist for ytterligere 780 SPAR-butikker i England og Wales.

- Visma Retail var en av få leverandører som kunne tilby en løsning som dekker Blakemores behov. Utover dette ønsket vi en engasjert partner og en innovativ leverandør med økonomisk evne til å stadig investere i sine produkter. Visma Retail møtte alle våre kriterier, sier Robert Geere, Chief Information Officer i A.F. Blakemore & Son Limited.

Løsninger som møter den raske utviklingen av digital detaljhandel
Visma Retail skal levere “Visma Retail Suite” som omfatter sentrale prosesser for hovedkontor, back office og en point-of-sales-plattform. Dette inkluderer teknologi i butikk (som skanning, selvbetjente kasser, mobil POS) og butikkdrift (som mobil back office, sanntidsrapportering, og håndtering av arbeidsflyten).

- Visma er en innovativ leverandør som forstår dagligvarehandel. Fremtidens forbrukere forventer i større grad en mobil- og teknologibasert opplevelse i sin dagligvarebutikk. Et eksempel på dette er selvbetjente kasser. Derfor ønsker vi å benytte løsninger som allerede nå legger et godt grunnlag for den raske digitale utviklingen, sier Geere.

- Når teknologien endres i høyt tempo må detaljistene være fleksible. Tiden fra det å identifisere en trend eller forbrukeratferd til handling har blitt kortere, og Visma Retail sine løsninger gjør det mulig for detaljistene å reagere raskt. Vi er stolte av å levere våre innovative løsninger til A.F. Blakemore & Son Limited, sier Sven Arnquist, VP International Sales i Visma Retail.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Sven Arnquist, VP International Sales, Visma Retail, +46 (0)72-223 49 50, sven.arnquist@visma.com
Robert Geere, CIO, A.F. Blakemore & Son Ltd, +44-7918 361103, rgeere@afblakemore.co.uk

Om A.F. Blakemore & Son Ltd
A.F. Blakemore & Son Ltd er et familieeid detaljhandel-, grossist og distribusjonsselskap for mat og drikke basert på Longacres Industrial Estate i Willenhall, West Midlands. Peter Blakmore er den tredje generasjonen i familien som leder selskapet grunnlagt i 1917. A.F. Blakemore & Sons har over 8 100 ansatte og omsetter for cira 1.3 milliarder pund.

Om Visma Retail
Visma Retail hjelper retailere med å lykkes med å tiltrekke seg kunder til butikkene, øke salget gjennom forbedret handleopplevelse og skape lojale kunder. Dette ved smart bruk av teknologi som støtter alle de nødvendige prosesser på alle nivå. Vi tilbyr komplette front- og backofficeløsninger med et bredt spekter av tjenester. Dette inkluderer for eksempel: POS, backofficeløsninger og sentrale systemer for butikkdrift, samt tjenester som prosjektledelse, rådgivning, implementering, support og IT-drift. Med mer enn 30 års bransjeerfaring og dyp teknologisk kunnskap, har vi utviklet løsninger tilpasset segmenter som dagligvarehandel, apotek og faghandel.