• Visma/

Tripletex lanserer plug-and-play logistikkmodul som første norske aktør på markedet

Visma-selskapet Tripletex, en av Norges ledende leverandører av skybasert programvare for økonomistyring, lanserer i dag sin egen lager- og logistikkmodul. Selskapet er den første norske leverandøren som tilbyr et skybasert plug-and-play lager-og logistikksystem inne i ERP-systemet for små og mellomstore bedrifter.

Norske varehandelsbedrifter har lenge hatt behov for en løsning som gir full kontroll på både produkter, varelager, innkjøp og avvikshåndtering sammen med oversikt over resten av økonomien til selskapet. Som ledende innenfor økonomiprogram for varehandel, ønsket Tripletex å gjøre noe med dette, og lanserer derfor et helt nytt produkt.

– Vi har lenge sett behovet for en løsning som håndterer lager og logistikk inne i Tripletex, sier administrerende direktør i Tripletex, Hege Oustad. – Når brukerne nå får tilgang til produkter, varelager, innkjøp og avvikshåndtering rett i økonomisystemet, muliggjør dette innsikt, kontroll og ikke minst samarbeid med regnskapsfører og revisor på et helt annet nivå enn tidligere.

Tripletex har 60 000 norske bedrifter på kundelisten og over 250 000 unike brukere av regnskap- og økonomisystemet. Tripletex tok over ansvaret for Mamut One-programvaren i 2020 og fikk med seg drøyt 10 000 kunder og alle ansatte.

– Da vi tok over ansvaret for Mamut fikk vi med oss det som nok må kunne sies å være Norges beste utviklere på dette feltet, og det ble da enda mer naturlig å ta stafettpinnen videre, fortsetter Oustad.

– Vi har alltid vært kompromissløse når det kommer til teknologi og innovasjon, og det skal vi fortsette med, avslutter Oustad.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hege Oustad, Administrerende direktør i Tripletex, +47 94341898

Kort om Tripletex

Tripletex har hatt en årlig omsetningsvekst på mellom 50 og 70 prosent etter at selskapet ble startet i skyen 2002. – I 2020 omsatte vi for 450 millioner kroner og det var vi meget godt fornøyd med, forteller daglig leder i Tripletex, Hege Oustad. – I år forventer vi å vokse med rundt 35-40 prosent på inntekter fra skyløsningene våre og på det nivået tror vi at vi kommer til å ligge på i mange år fremover.