Visma kjøper den norske IT-bedriften Compello AS

Selskapet er blant de fremste IT-bedriftene i Norge innen skybaserte løsninger for fakturahåndtering og dokumentflyt. Med hjerte for miljø jobber Compello mot papirfri betaling i samfunnet og er et sertifisert Miljøfyrtårn. Selskapet har store vekstambisjoner både nasjonalt og internasjonalt.

– Med Visma, Europas ledende softwareselskap, som strategisk partner og eier, gleder vi oss til å sette ytterligere fart på våre vekstambisjoner, sier administrerende direktør i Compello AS, Torgeir Letting.

Ved å digitalisere og forbedre distribusjon av forretningsdokumenter dekker Compellos løsninger behovet for automatisering hos både små, mellomstore og store bedrifter, og har gjennom mange år opparbeidet en solid posisjon i markedet.

Compello vil fortsette som eget selskap under egen merkevare. Produkter og tjenester vil som tidligere utvikles, vedlikeholdes og supporteres der selskapet er representert. Endringene på eiersiden vil ikke påvirke kunder og ansatte.

– Vi er svært fornøyde med å overta eierskapet av Compello. Vi kjenner selskapet godt fra utsiden og som kunde, og er imponert av det de har fått til. Vi ser frem imot å utforske ytterligere vekstmuligheter sammen, og vi er sikre på våre samlede kompetanse vil komme våre kunder og Compello til gode, sier Liv-Kari Kroken, ansvarlig for Invoice Lifecycle Management i Visma.

Torgeir Letting i Compello ser flere muligheter og synergier med Visma som eier.

– Visma tilbyr produkter og tjenester som kan utfylle Compello sin portefølje. Dette vil gi unike muligheter til å skape merverdi for nye og eksisterende kunder. Vårt sterke fokus på å forenkle bedriftenes hverdag, fortsette å være en pådriver for innovasjon og være en preferert rådgiver for kundene, vil fortsatt være de viktigste driverne for selskapet, avslutter Torgeir Letting.

Om Compello

Compello AS ble etablert i 1996 og har sitt hovedkontor på Fornebu. Selskapet har55 ansatte og omsatte i 2019 for 96 millioner kroner. Compello har ca. 1000 kunder. Se compello.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Liv-Kari Kroken, Segment direktør i Visma mobil: +47 975 17 118
  • Torgeir Letting, adm. dir. i Compello, mobil: +47 916 55 537