• Visma/

Visma kjøper ledende softwareselskap i Spania og styrker sin posisjon i Europa

Det norske softwareselskapet Visma, rangert som nummer 9 i verden på skytjenester av analyseselskapet Apps Run The World (ARTW), styrker sin posisjon ytterligere i Europa gjennom oppkjøpet av det spanske softwareselskapet, Holded. Dermed går Visma inn i enda et nytt europeisk marked.

Visma fokuserer oppkjøp av europeiske softwarevirksomheter med stort vekstpotensial i sine markeder, og har nylig også tatt steget inn i Polen og Østerrike. Fellesnevneren for de nyoppkjøpte virksomhetene er at de leverer suksessfulle skytjenester til sine markeder.

Softwareselskapet Holded tilbyr et av de raskest voksende softwareløsningene innen ERP- og regnskap for små bedrifter i Spania. Visma er et av Europas største softwareselskap, og som medlem av Visma-familien kan Holded dra nytte av Vismas internasjonale organisasjon. Både til å forbedre produktutviklingen, samt styrke sin posisjon som den ledende leverandøren av skytjenester i det spanske markedet.

«Vår visjon er å bruke produkt og teknologi som grunnpilar for vekst og kundetilfredshet. Vi ønsker å skape den beste plattformen for å hjelpe små bedrifter og regnskapskontorer med digitalisering og automatisering for å øke produktiviteten. Visma er uten tvil den beste samarbeidspartneren for å realisere denne visjonen», sier Bernat Ripoll, medgrunnlegger av Holded.

Holded ble etablert i 2016 og har i løpet av kun fire år utviklet seg til å bli en av Spanias ledende skybaserte ERP-systemer.

«Vi er veldig imponert over hva Holded har fått til. De har bygget et svært godt produkt, og har høy kundetilfredshet, et engasjert team og en svært profesjonell måte å drive virksomheten på. Vi ser at Holded er fremtiden for regnskap i dette markedssegmentet, og vi kunne rett og slett ikke gå glipp av muligheten til å slå oss sammen med en så sterk partner og samtidig etablere oss i Spania», sier konsernsjef i Visma, Merete Hverven.

«Vi ser flere spennende muligheter ved å kombinere den beste ERP-løsningen i Spania med Vismas kompetansenettverk. Sammen skal vi hjelpe små, spanske virksomheter, gründere og regnskapsførere å lykkes», fortsetter Hverven.

Holded planlegger å ansette mer enn 300 personer for å ytterligere forbedre produkter og tjenester og styrke posisjonen som det raskest voksende selskapet i ERP- og regnskapssegmentet i Spania.

Om Holded

Holded ble grunnlagt i 2016 av Javi Fondevila og Bernat Ripoll. De møtte hverandre på Facebook med en felles idé: gjenoppfinne ERP-løsninger for små bedrifter, en løsning som skulle tilby fakturering, regnskapsverktøy, CRM og mye mer. Deres mål om å skape det aller beste produktet gjorde at de etter hvert ble et av de mest attraktive oppstartsselskapene i Europa, og det raskest voksende softwareselskapet i deres hjemmemarked, Spania. I løpet fire år hadde løsningen deres blitt tatt i bruk av over 80 000 virksomheter.