Visma kjøper selvkostverktøy for norske kommuner

Visma har kjøpt EnviDan Selvkost, en ledende leverandør av selvkostløsninger for norske kommuner. Oppkjøpet styrker Vismas posisjon som leverandør av software til offentlig sektor ytterligere.

EnviDan Selvkost er Norges ledende virksomhet innen sitt felt med mer enn 70 prosent av norske kommuner på kundelisten. Løsningen deres brukes av kommuner, avfallsselskaper og havner for å beregne avgifter for offentlige tjenester etter lovkrav.

"Jeg er veldig glad for å ønske EnviDan Selvkost velkommen inn i Visma-familien," sier Halvor Walla, administrerende direktør i Visma-selskapet Framsikt AS. “De har solid kompetanse innen offentlig økonomistyring og utvikling av økonomiske modeller, spesielt for ressurskrevende kunder i offentlig sektor. Vi ser et stort potensial for videreutvikling av disse løsningene, i samarbeid med Framsikt, som leverer softwareløsninger for planlegging, budsjettering og virksomhetsstyring til kommunene.”

“Vi er begeistret for våre nye eiere. Visma er en perfekt match for å hjelpe oss å realisere potensialet og fremtidig vekst av EnviDan Selvkost gjennom ulike synergier. Vi har en sterk markedsposisjon og et utmerket produkt som kundene er fornøyd med, og ser frem til å videreutvikle dette sammen med Visma,” sier Martin Brenne, administrerende direktør i EnviDan AS.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Halvor Walla, administrerende direktør i Framsikt AS, halvor@framsikt.no,

tlf: + 47 95 26 21 20

Martin Brenne, administrerende direktør i EnviDan AS, mbr@envidan.no,

tlf: +47 90 21 68 30

Om EnviDan Selvkost

EnviDan Selvkost har utviklet og levert et selvkostverktøy til mer enn 250 norske kommuner og flere virksomheter. Deres 15 konsulenter er siviløkonomer med spesialisering innen finanskontroll og kommuneregnskap. Selskapet en omsetning på 48 millioner kroner i 2020/21. Les mer på www.envidan.no