Visma kjøper utleie- og forvaltningsplattformen Hybel

Med oppkjøpet av Norges ledende tjeneste for utleie og forvaltning av leieforhold, Hybel, styrker Visma sin satsning på effektive softwaretjenester til eiendomssektoren ytterligere.

Hybel ble grunnlagt i 2000 av tre studenter som ønsket å gjøre det enklere for studenter å leie bolig. Siden har selskapet vokst kraftig og formidler i dag 115 000 utleieannonser årlig på markedsplassen Hybel.no, samt forvalter over 13 000 leieforhold for utleiere og eiendomsselskaper via Hybel Premium.

Gründerne av Hybel AS vil nå fortsette videreutviklingen og skaleringen av begge tjenestene, Hybel.no og Hybel Premium, under Visma Real Estate-paraplyen.

“Vi er meget stolte av plattformen vi har bygget og ikke minst verdien vi leverer til våre mer enn 3000 meget fornøyde kunder”, forteller daglig leder og medgründer Christian Rasmussen.

Hybel Premium tilbyr blant annet digital opprettelse og signering av leiekontrakter og overtakelsesprotokoller, innkreving av husleie, gratis opprettelse av depositumskonto, kredittsjekk og ID-verifisering.

“Visma er et selskap vi lenge har sett opp til, og som vi mener er en perfekt partner og eier. Vi passer meget godt inn i Vismas totale softwaretilbud for eiendomsbransjen. Nå vil vi sammen levere et helt unikt verdibidrag til eiendomsselskaper i Norge.”

“Vi i Visma er stolte over å få muligheten til å jobbe sammen med teamet i Hybel for å videreutvikle den fantastiske plattformen som er skapt gjennom de siste årene. Vi er meget imponert over utviklingen i selskapet og den posisjonen de har klart å opparbeide. Plattformen skaper betydelig verdi for utleiere som nå har en fullskala forvaltningsløsning som automatiserer store deler av prosessen med å håndtere leietakere,” sier Eivind Gundersen i Visma.

“Hybel passer meget godt inn i Vismas strategi innenfor eiendomsmarkedet der vi gjennom bruk av teknologi skaper gode kundeopplevelser innenfor eiendomsmegling, eiendomsutvikling og forvaltning. Vi ser betydelige synergier og gleder oss til å utforske dette videre,” avslutter Gundersen.

Om Hybel AS

• Markedsplassen hybel.no ble etablert i 2000
  • Omsatte ca 115 000 annonser i 2021
  • Etablerte fullskala forvaltningsplattform for utleiere i 2018/2019