Visma lanserer nettbasert økonomiprogram for mindre bedrifter

I dag lanserer Visma sitt første rene nettbaserte økonomiprogram, Visma Avendo eAccounting. Visma har som mål både å være Nordens ledende leverandør av nettbasert programvare, og å være størst på økonomiprogrammer til mindre bedrifter. Lanseringen av Visma Avendo eAccounting stemmer overens med begge disse målene.

Visma Avendo eAccounting komplementerer den eksisterende produktporteføljen i den populære regnskapsserien Visma Avendo Økonomi. Nå får småbedrifter som benytter standardiserte økonomiprogrammer enda flere valgmuligheter.

- Med lanseringen av Visma Avendo eAccounting har vi et enda bredere tilbud til kundene våre, og dermed også enda bedre forutsetninger for å hjelpe dem med å finne den aller beste løsningen for nettopp deres virksomhet. Vi tar utgangspunkt i småbedriftenens behov, og lager økonomi- og administrasjonsløsninger som forenkler deres hverdag. Vårt nye nettbaserte økonomiprogram gjør regnskap enklere enn noensinne, med lynrask fakturering, effektiv betaling av leverandørfakturaer og automatisk bokføring, forteller Jan Ketil Ursin, daglig leder i Visma Avendo i Norge.

Det skal være enkelt – og på nett
Visma Avendo eAccounting er det første leddet i strategien om å tilby standardisert programvare levert over nettet – såkalt Software as a Service (SaaS) – også til mindre virksomheter. Programmet har en logisk oppbygning med intuitive grensesnitt, og passer for små bedrifter med behov for effektiv bokføring og kunde- og leverandørstyring. Løsningen fungerer både på PC og Mac.

- Software as a Service er en viktig del av vår internasjonale forretningsstrategi, og vi merker en økende etterspørsel etter nettbaserte økonomiprogrammer fra kundene våre. De ønsker seg fleksibilitet til å kunne fakturere og bokføre hvor og når som helst, forteller Jan Ketil Ursin.

Stor internasjonal satsning
Visma Avendo-produktene selges i både Norge, Sverige, Danmark og Finland, og er en del av Vismas internasjonale satsning på markedet for mindre virksomheter i Norden og Europa. I følge Gartner Group er Visma Nordens ledende leverandør av forretningsprogramvare. Når det gjelder småbedriftssegmentet har Visma sin sterkeste prosisjon i Sverige, med om lag 170 000 kunder og en markedsandel på over 50 prosent.

- Vi ønsker å videreføre den brede småbedriftserfaringen vi har bygget opp gjennom 25 år i Sverige til resten av det nordiske markedet. Produktene våre tar utgangspunkt i de lokale forholdene i de respektive landene, og utvikles med utgangspunkt i brukernes behov. I Sverige er brukerne av Vismas økonomiprogrammer blant de aller mest fornøyde og lojale, og det er naturligvis den situasjonene vi skal oppnå i alle våre småbedriftsmarkeder, sier Jan Ketil Ursin.

Les mer om Visma og Visma Avendo eAccounting på vår hjemmeside www.vismaavendo.no

For mer informasjon, kontakt:
Jan Ketil Ursin, daglig leder i Visma Avendo AS, 464 00 644

Visma er ledende leverandør av effektiviserende produkter og tjenester innen programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester og butikkdataløsninger. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor, og har 220 000 kunder i Nord-Europa. Konsernet har 4 100 ansatte og hadde i 2009 en omsetning på NOK 3 381 mill. Se visma.no og visma.com.