• Visma/

Visma lanserer Visma Ski Classics 4 kids – en app for skiglade barn mellom 3 og 13 år

Visma lanserer denne uken appen Visma Ski Classics 4 kids for aktive familier med skiglade barn i alderen 3-13 år. Appen kan lastes ned i både App Store og Google Play.

Vi har gjennom flere år arrangert Visma Ski Classics 4 kids som et fysisk barneskirenn på Sognsvann i Oslo. I år har vi måttet tenke litt annerledes. På grunn av Covid-19 synes vi det er spesielt viktig å gjennomføre en aktivitet som setter fysisk helse på agendaen, sier Line Hermansen Sulejewski, Marketing and communications director i Visma Custom Solutions.

Hvordan fungerer ski-appen?

I Visma Ski Classics 4 kids kan familier registrere barnas skiturer gjennom hele skisesongen frem til og med påske. I tillegg til å registrere hvor barna har gått og hvor langt, kan man også laste opp bilder fra turene og søke opp venner for å se deres bilder og hvor langt de har gått i løpet av sesongen.

Familien kan også laste ned diplomer med hvor langt barna har gått i løpet av sesongen, og man kan oppnå egne diplomer for jul, påske og vinter i tilpasset design.

Mange barn har sittet mye inne i det siste og det kan også være vanskelig å motivere seg for å komme seg ut på denne tiden av året. I forbindelse med juleferien vil mange familier reise på fjellet der skiføret er helt supert. Vi håper at Visma Ski Classics 4 kids-appen kan bidra til å motivere flere barn til å ta frem skiene og at litt gamification vil bidra til at de kommer seg ut i løypene, fortsetter Sulejewski.

De første 750 første barna som tar i bruk appen vil også få tilsendt sin egen Visma Ski Classics lue i posten, og det blir medalje til alle i slutten av sesongen.

Sikkerhet i fokus

Løsningen er utviklet av Vismas datterselskap Avento i Ålesund med sikkerhet i fokus. Visma har også benyttet sine fremste sikkerhetseksperter i samråd med organisasjonen Children by design i Sintef under utviklingen av appen. Dette har vært spesielt viktig for å ivareta brukervennligheten i applikasjonen og sikkerheten for barna som kommer til å ta i bruk appen på en best mulig måte.

Løsningen vil bli promotert mot barnefamilier i sosiale medier gjennom hele sesongen og er et tiltak for å aktivisere barn i en periode hvor mange har sittet mye inne på grunn av Covid-19. Les mer om appen og registrer bruker her: www.visma.no/vismaskiclassics4kids

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Line Hermansen Sulejewski, Marketing and communications director, Visma Custom Solutions

line.hermansen.sulejewski@visma.com