Visma Nordic Trophy avrunder den niende sesongen av Visma Ski Classics

Etter en sesong med spennende renn over hele Europa, ble den niende sesongen av Visma Ski Classics avsluttet i finske Ylläs-Levi. Astrid Øyre Slind og Andreas Nygaard vant rennet etter imponerende avslutninger – og ble også kåret til vinnerne av Visma Nordic Trophy som sammenlagte vinnere av sesongens fire siste renn.

– Det å vinne Visma Nordic Trophy er en stor bonus i tillegg til å stikke av med den gule ledertrøya. Det er supert å ha trofeet som en ekstra gulrot å jobbe mot gjennom sesongen, sa Nygaard etter at han krysset målstreken.

Det var gode forhold og fine løyper under det 70 kilometer lange rennet i Ylläs-Levi som strakk seg gjennom det nydelige finske landskapet. Ingen kunne utfordre Nygaard og Øyre Slind, som også i fjor vant finalen og Visma Nordic Trophy.

Visma Nordic Trophy er viktig for skiløperne ettersom det øker motivasjonen og konkurranseevnen gjennom hele skisesongen, fra november til april.

– Visma Nordic Trophy motiverer meg til å være en stabilt god skiløper gjennom hele sesongen. Det setter meg også i en god posisjon til å gjøre det enda bedre neste år, og være med på å kjempe om den gule ledertrøya. Det er viktig å ha disse små seirene å jobbe mot hele veien, spesielt for skiløpere som meg som ikke har hatt muligheten til å delta på alle rennene, sier Øyre Slind.

Visma Nordic Trophy ble introdusert for å skape ekstra spenning i den siste delen av touren. Prisen, sammen med 7,500 Euro, tildeles de beste skiløperne av de fire siste rennene i konkurransen som alle finner sted i de nordiske landene.

– Det å vinne Visma Nordic Trophy er en imponerende prestasjon av Nygaard og Øyre Slind. Deres besluttsomhet, evne til å sette mål og nå disse, kombinert med støtten fra laget, er veldig inspirerende og noe vi kan lære mye av i forhold til forretningsdrift, sier Øystein Moan, CEO i Visma.

Klikk her for å se videointervjuer av Øyre Slind og Nygaard.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Øystein Moan, CEO Visma, +47 920 80 000