Visma Retail styrker satsingen på installasjon og service

Visma Retail kjøper PSI Group ASAs aksjeposter i InStore IT, og styrker sin ledende posisjon innen It-relatert installasjon og service i varehandelsbransjen.

InStore IT er en sammenslutning av fem frittstående selskaper som dekker salg, service og installasjon av kasseapparater, butikkdata, betalingsløsninger, bankterminaler, vareautomater, returautomater, vekter og pakkemaskiner i hele Norge for noen av landets største aktører i bransjen.

Oppkjøpet er et ledd i Vismas strategiske satsing innen It-relaterte installasjons- og servicetjenester både i Norge og Norden. En sentral del er avtalen er et langsiktig servicesamarbeid med PSI i Norge gjennom InStore selskapene.

– Vi øker vår kapasitet og konkurransekraft innenfor service og installasjon for å tilby våre kunder et komplett spekter av tjenester til varehandelen, samt sikre at vi kan håndtere både flere prosjekter og leveranser til et bredere spekter av kunder i fremtiden. Totalt sett vil dette skape større verdi og kvalitet både for eksisterende og nye kunder, sier Peter Fischer, Divisjons Direktør i Visma Retail.

Avtalen er forbeholdt godkjennelse hos Konkurransetilsynet.

For mer informasjon, kontakt:
Lars Bill, Daglig leder, Instore Technical Services AS ( En del av Visma Retail Divisjonen), +47 982 89 418

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og hadde i 2011 en omsetning på NOK  5 749 mill. Se visma.no og visma.com