Visma styrker satsingen på HRM-løsninger

Visma styrker satsingen på HRM ved kjøp av Aditros programvareserie Huldt & Lillevik, en ledende portefølje av HRM-løsninger for SMB bedrifter i Norge.

Programvareserien Huldt & Lillevik inneholder blant annet produktene Lønn, Ansattportal, Oppfølging, Kjørebok, og Håndbøker, som sammen med support og kompetansetjenester utgjør ledende løsninger innen HRM for norske bedrifter. Årlig introduseres endringer i HRM og lønnsregler, og løsningene sørger for å holde bransjen oppdatert i forhold til gjeldende lover og forskrifter gjennom systematisert produktutvikling, opplæring og informasjon.

– Oppkjøpet av programvareserien Huldt & Lillevik er en viktig del av Vismas satsing på automatisering og effektivisering av administrative prosesser, og bidrar til å utvikle Visma som leverandør av komplette løsninger for HRM. Vi har sterk tro på at dette vil skape nye muligheter, og ser frem til den verdiøkning det vil gi eksisterende og nye kunder, sier divisjonsdirektør i Visma, Eivind Gundersen.

Mange Huldt & Lillevik-kunder benytter allerede andre Visma-systemer, og det vil satses på å gi felles kunder gode integrasjoner mellom systemene. Den tilegnede kunnskapen på området vil også være sentral i utviklingen av nye produkter og tjenester, herunder Vismas satsning på skybaserte HRM-løsninger.

– Markedet i Norge står foran en utfordrende, nødvendig transisjon til skybaserte løsninger, som vil kreve omfattende utviklingsarbeid i konkurranse med store utenlandske aktører. Visma kan bidra med kapital, fagmiljø og sine innarbeidede tekniske plattformer for å sikre at viktige SaaS-løsninger for bransjen fortsatt utvikles for norske forhold og på norske premisser, sier Gundersen.

– Å bli en del av Visma vil gi programvareserien nye muligheter i markedet, og vårt fagmiljø ytterligere kompetanse. Huldt & Lillevik vil bli tilført nye ideer og nye måter å løse fremtidige utfordringer på. Våre strategiske tanker og planer for fremtiden er på en meget god måte innfridd for kunder og ansatte gjennom dette oppkjøpet fra Visma. Vi er overbevist om at Huldt & Lillevik kommer til å ha en positiv utvikling som en del av Visma, sier administrerende direktør i Huldt & Lillevik, Roy S. Torheim.

For mer informasjon, kontakt:

Eivind Gundersen, divisjonsdirektør i Visma, +47 932 17 677

Roy S. Torheim, administrerende direktør i Huldt & Lillevik, +47 920 62 839

Huldt & Lillevik er en ledende leverandør av løsninger og tjenester innenfor lønn og HR for SMB segmentet i Norge. Selskapet hjelper kunder med å utvikle og drifte sine HRM prosesser, slik at de kan skape optimal arbeidsflyt i sitt daglige arbeid. For mer informasjon se http://www.huldt-lillevik.no/