Visma styrker satsingen på HRM-løsninger og kjøper danske PBJ

Visma fortsetter sin ekspansjon i Norden, og kjøper PBJ, Danmarks ledende aktør innen programvare for lønn og personal.

I nær 30 år har PBJ levert løsninger til danske virksomheter og offentlige institusjoner. Selskapet lager programvare innenfor blant annet lønn, rekruttering og ledelse, løsninger som forenkler og effektiviserer hverdagen både for ledere og ansatte.

– Vi har lenge lett etter en sterk partner som kan gjøre det mulig for oss å vokse ytterligere innenfor HRM-området i Danmark. Visma produserer allerede 4,2 millioner lønnslipper hver måned, og vi ser et stort potensiale ved å bli en del av Visma-gruppen. Vi gleder oss til å kunne tilby våre kunder solide produkter og tjenester innenfor HRM-området også i fremtiden, sier konsernsjef i PBJ AS, Preben Jensen.

– Dette oppkjøpet styrker Vismas posisjon i det danske markedet og øker konkurransekraften og muligheten til å levere flere tjenester til eksisterende og nye kunder. Danmark er et viktig marked for Visma, og vi har sterke ambisjoner her, sier konsernsjef i Visma, Øystein Moan.

– Vi har allerede store markedsandeler innenfor IT-utvikling og konsulentvirksomhet i Danmark, og gjennom oppkjøpet av PBJ vil vi bli en av de ledende tilbyderne av produkter og tjenester innen HRM. Vi er svært imponerte over både organisasjonen og PBJs produkter, og vi ser frem til å vokse videre. Vi ønsker alle ansatte og kunder velkommen i Visma-familien, fortsetter Moan.

For mer informasjon, kontakt:
Øystein Moan, konsernsjef i Visma, +47 920 8000
Preben Jensen, konsernsjef i PBJ, +45 20 45 06 20

Om PBJ

PBJ er Danmarks ledende softwarehus innen HR og lønn, og leverer tjenester til både privat og offentlig sektor. Selskapet har en bred portefølje av software-produkter og har vært i markedet i nesten 30 år. Selskapet har 70 ansatte og hadde i 2014 en omsetning på DKK 52 millioner. Les mer på http://www.pbj.dk/