Nytt kosttilskudd vasker ut miljøgifter av kroppen

Report this content

PRESSEMELDING 21.mars 06 Nytt kosttilskudd vasker ut miljøgifter av kroppen VitaeLab AS lanserer i disse dager et nytt, unikt kosttilskudd på det norske marked. Produktet selges under varemerket OmegaPro, og er som navnet tilsier basert på de essensielle omega3 – fettsyrene. I tillegg innholder det også kalsium, magnesium og vitamin D & E. Kilden til kalsium og magnesium i OmegaPro er dolomitt-kalk. Dolomitt-kalken er med på å vaske ut miljøgifter og slaggstoffer av kroppen, nøytralisere mavesyre og trekke ut syre av leddene. Dette gjør produktet svært velegnet for alle som sliter med plager relatert til dette. Liten effekt av kalsium uten magnesium – Kosttilskuddet er spesialdesignet for det norske marked og et typisk norsk kosthold, forteller daglig leder i VitaeLab AS Andres Flaaten. Tallene viser at mer enn hver tredje kvinne over 50 år i Norge får beinskjørhet. – Ved å ta et kosttilskudd som i tillegg til omega3 også inneholder kalsium er du et stykke på vei for å forebygge dette, fortsetter Flaaten. Mange overser imidlertid at kroppen også er avhengig av magnesium for å fremme opptaket av kalsiumet. I tillegg trenger du også vitamin D for å kunne nyttiggjøre deg av kalsiumet. Har du for lite vitamin D hjelper det ikke hvor mye kalsium du spiser, for kroppen klarer rett og slett ikke å nyttiggjøre seg av det. Derfor mener vi at dette er det optimale produktet for det norske markedet, avslutter Flaaten. De helsemessige gevinstene ved omega3 er godt dokumentert, og det råder i dag liten uenighet om viktigheten av de essensielle fettsyrene. Omega3 hjelper kroppen å holde blodårene rene og er godt for blodomløpet, kolesterolet – ja, hele hjerte-/ karsystemet. Nyere forskning viser også at helt friske mennesker har god nytte av omega3. Det gir bedre konsentrasjon, kjappere reflekser og er godt for humøret. Fakta om VitaeLab AS: VitaePro markedsføres i Norge av VitaeLab AS, Enebakkveien 117, 0680 Oslo. Andres K. Flaaten er daglig leder i VitaeLab AS. Han har tidligere jobbet over 13 år i Hydro, hvor han også kom over produktet astaxanthin som er grunnlaget for etableringen av selskapet. VitaeLab AS består i dag av 14 personer, og selger kosttilskudd direkte til forbruker. VitaeLab AS er medlem av Bransjerådet for Naturmidler. For mer informasjon: Andres Kongsgaard Flaaten, daglig leder. Mobil: 907 77 856 / andres.flaaten@vitaelab.com Karine Everløf Sture, markedssjef. Mobil: 473 15 613 / karine.sture@vitaelab.com www.immunforsvar.com / www.vitaelab.com ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no