Vitec Plania sertifisert i henhold til ISO 9001 kvalitetsstyringssystem

Vitec Planias visjon er å gjøre det enklere for kunder, partnere og ansatte å ta bærekraftige valg i dag og i fremtiden. Nå er de sertifisert etter ISO 9001, som er etterspurt av mange kunder med høye leverandørkrav.

Det internasjonale kvalitetsstyringssystemet ISO 9001 er både et verktøy for ledelsen til å lede virksomheten og en støtte for de ansatte i det daglige arbeidet. Riktig ting bør gjøres til rett tid med riktig mengde ressurser mens forbedringer bør gjøres kontinuerlig og følges opp.

– Vi har tatt et viktig steg i vårt utviklingsarbeid og har kvalitetssikret prosessene våre. Vårt arbeid med kontinuerlige forbedringer skjer systematisk og er nå mer forutsigbart, sier Ingvar Espeland, Daglig leder, Vitec Plania.

Vitec Plania utvikler og leverer programvare for eiendoms- og anleggsforvaltning og er en av de store markedsaktørene i Norge. Kundene består av små og store virksomheter i både privat og offentlig sektor. Programvaren har mer enn 10 000 brukere i 10 forskjellige land.

Å jobbe med utvikling og kvalitet har vært en selvfølge for Vitec Plania siden selskapet ble stiftet i 1986, men nå jobbes det med en mer prosessorientert tilnærming.

– Kvalitet, helse, miljø og sikkerhet er stikkord for oss og all aktivitet vi gjør skal understøtte vårt mål om å skape bærekraftige verdier og leveranser innen eiendoms- og anleggsforvaltning, sier Ingvar Espeland.

For mer informasjon, ta kontakt med
Ingvar Espeland, Daglig leder, Vitec Plania, +47 91 32 24 90, ingvar.espeland@vitecsoftware.com

Fakta om ISO 9001
ISO 9001 er en standard for kvalitetsstyring for forretningsprosesser i en bedrift eller en organisasjon. Standardene innenfor ISO 9000-serien brukes i dag av mange tjeneste- og produktproduserende selskaper, i offentlige og ideelle aktiviteter over hele verden. ISO 9001 er basert på 7 prinsipper:

• Kundefokus
  • Ledelse
  • Ansattes engasjement
  • Prosessorientering
  • Forbedring
  • Faktabaserte beslutninger
  • Relasjonsledelse

Vitec er ledende innenfor Vertical Market Software i Norden. Vi utvikler og leverer standardprogrammer for forskjellige nisjer. Vitec vokser gjennom oppkjøp av veldrevne og etablerte programvareselskap. Konsernets overordnede prosesser sammen med medarbeidernes inngående kunnskaper om kundens lokale marked skaper gode forutsetninger for videreutvikling og fortsatt innovasjon. Vitec har 1 050 medarbeidere, er notert på Nasdaq Stockholm og hadde en omsetning på SEK 1 571 millioner i 2021. Les mer om oss på www.vitecsoftware.com.