Nytt møtested for sjåfører på nettet!

Stem frem bildet av din favoritt truck, send et e-postkort, ha det gøy med lastebil-quiz’en eller forsøk deg på banekjøring. Dette er bare noen av ingrediensene Volvo Trucks nå tilbyr på Loading Ramp - nettstedet for alle lastebilentusiaster!

Loading Ramp er et stort globalt utstillingsvindu for alle sjåfører, transportører og andre med diesellukt i klærne, som er interessert i Volvolastebiler.

Alle kan gå inn. Det eneste man trenger er en PC og tilgang på Internett. Siden finner du på www.volvotrucks.no. Har du en flott Volvolastebil, kan du nå ta et bra bilde av kjøretøyet og dele lastebilen med andre brukere av Loading Ramp. Du kan også delta i konkurransen om månedens lastebil. Vurderingen og avstemningen på lastebilene gjøres av de virkelige ekspertene, nemlig alle entusiastene som bruker Loading Ramp!

Blant bilene å stemme på, finner man danske Henrik Guldagers fantastiske ”Pirates of the Caribbean”-truck, Daniel Silvestre Soccols stolthet fra Brasil, og en av våre egne arbeidshester, nemlig AS Maskintransports FH16 tungtrekker. Bare for å nevne noen av de flotteste lastebiler på Loading Ramp. Store bilder av alle Volvolastebilene kan fritt lastes ned til eget bruk. Databasen rommer allerede flere hundre bilder fra hele verden, så det er nok å velge mellom.

Det er også lagt opp til mye underholdning, som nok spesielt sjåfører vil sette pris på. Loading Ramp inneholder nemlig en rekke flotte filmer med Volvolastebiler i arbeid og filmer om Volvos historie og produktutvikling. For ikke å snakke om den krevende og omfattende Quiz’en, som gir selv de mest innbarkede Volvoentusiaster hodebry.

For spillelystne i alle aldere tilbyr Loading Ramp en testbane som skal kjøres på tid. Gratis moro i timesvis. Bestetiden akkurat nå er på 43.57 sekunder og satt av HT Finland. Er man god på avstandsbedømmelse, flink til å runde vanskelige hjørner i riktig hastighet og god på tastaturets piltaster, kan man kanskje blande seg med de beste og raskeste sjåførene i konkurransen.

Har du lyst til å sende en hilsen til en sjåførkollega, annen bekjent eller en i familien, kan du enkelt gjøre dette direkte fra Loading Ramp. Med et par klikk er et elektronisk postkort med en flott Volvolastebil en realitet. Man kan også pynte opp skrivebordet på PC-en med flotte Volvobakgrunner og skjermsparere.

– Vi ønsker også å gjøre noe for sjåførene når de ikke kjører, og for alle andre som ønsker et sted der de kan la seg underholde eller dyrke lastebilinteressen sin på nettet. Tilbakemeldingene på Loading Ramp har vært bra, selv om portalen er relativt ny. Det har gitt oss stoff til ettertanke. Vi vil løpende videreutvikle sidene, slik at de hele tiden fascinerer, utfordrer og underholder Volvo-kunder og andre entusiaster. Dette skal vi sikre gjennom spørreundersøkelser blant brukerne og tett dialog med alle som arbeider med bilene våre til daglig, sier Jakob Skåltveit, kommunikasjons- og PR-ansvarlig i Volvo Trucks.

6. november 2006

Bildetekst AS Maksintransport:

Norske lastebiler er godt representert på Loading Ramp – ”AS Maskintransport” har hittil klart seg godt i konkurransen om stemmene fra brukerne.

Billedtekst Henrik Guldager:

Proffer som dansken Henrik Guldager med sin ”Pirates of the Caribbean”, er også representert på Volvo Loading Ramp. Guldager har flere andre av sine showbiler på nettstedet.

Billedtekst Loading Ramp:

Portalen for sjåfører og andre lastebilentusiaster gir anledning til både å stemme på bilder, spille eller sende et e-postkort.

Billedtekst Loading Ramp II:

Kjører du runden på under 00:43:57 er du trolig blant verdens raskeste – enn så lenge. Rekorden holdes akkurat nå av HT Finland.