Komplette tjenester for informasjonsbransjen!

Report this content

Komplette tjenester for informasjonsbransjen! (Oslo 13. juli 2004) Der informasjonsbransjen tidligere har måttet veksle mellom systemer for mediekontakt, systemer for å få spredt informasjon og deretter å få målt effekten av det man sender ut er tiden nå inne for fullintegrerte løsninger. Flere aktører i markedet tilbyr nå løsninger med deler eller alt dette i et system. Etter å ha vært inne i en periode med noe lavere aktivitetsnivå kan det se ut som om PR og informasjonsbransjen er på vei oppover igjen. Men veien opp er preget av effektivisering og kutt på flere plan, noe som også har fått følger for støttende bransjer. I dag holder det ikke lenger å kun levere én del av hva bransjen trenger, nå er det integrerte løsninger som gjelder. Dette har flere aktører i markedet plukket opp. Mange om benet For et par måneder siden fikk vi høre om Hugin som inngikk samarbeid med PR Newswire om integrerte distribusjonsløsninger for det norske markedet. Også NTB har siktet seg inn på mer komplette løsninger. De har med sin NTB+ gått inn på eiersiden i Innholdsutvikling som et ledd i å videreutvikle tjenester innen innholds og overvåkningstjenester. Waymaker AS er den eneste aktøren som har gått videre med en kombinasjon av de to, og lansert det mest omfattende produktet så langt. I deres nye webbaserte system Waymaker Online får man fullstendige mediedatabaser og integrerte distribusjonsløsninger, i tillegg til innholds- og overvåkningstjenester. Alt du trenger Waymaker AS som i Norge vært mest kjent for sine mediedatabaser og distribusjonsløsninger for pressemeldinger har utviklet et webbaserte system, Waymaker Online, hvor brukeren får tilgang til Waymakers omfattende norske og internasjonale mediedatabaser samt distribusjonssystemer. Med i systemet finnes også en detaljert logg over tidligere kommunikasjon. - Med tilgang til internett og et personlig passord kan informatører logge inn og få tilgang til det de trenger til sitt pressearbeid; enten de er ute hos kunder, på møter og kongresser. Waymaker serverer alt du trenger i et system, sier Business Manager i Waymaker Harald Hesselroth. Prikken over i'en Gjennom den annonserte sammenslåingen med sitt søsterselskap Observer kan Waymaker også supplere sine tjenester ytterligere med landets mest omfattende løsninger for medieovervåkning. - Vi føler vi har fått et meget sterkt produkt, sier Hesselroth og fortsetter; - Ingen andre kan i dag matche oss på våre databaseløsninger i Norge. Også på distribusjon er vi høyt oppe, og som prikken over i'en gir sammenslåingen med Observer oss en enorm kompetanse på medieovervåking og analyse. Alt leveres rett til kunde - i ett grensesnitt, Waymaker Online. Waymakers forretningsidé å tilby omfattende mediedatabaser og webbaserte distribusjons- og informasjonsløsninger som effektiviserer kundenes kommunikasjon med deres strategisk viktige målgrupper. Waymaker er en divisjon i Observer-konsernet, og har mer en 30 års erfaring og over 270 medarbeidere. Waymaker har kontorer i London, Stockholm, Oslo, Helsinki og Stuttgart, og over 7000 kunder over hele Europa som bruker tjenestene. Waymaker leverer også distribusjonstjenester i USA og Canada gjennom våre søsterselskaper Bacons og Bowdens. Kontaktpersoner for media Harald Hesselroth, daglig leder Waymaker. Tlf: 23 13 50 00 / 916 11 797 e-post: harald.hesselroth@waymaker.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no