Widok Towers – designet for å være den mest avanserte bygningen i Polen

Form og funksjon er begge viktige i moderne arkitektur, og det å være materialbevisst med bærekraft som mål er nøkkelen til suksess. Widok Towers er et unikt eksempel på en bygning som ikke går på kompromiss med hverken form eller funksjon. Her er det selve konstruksjonen som skaper bygningens utseende og finesse.

Ønsker du utsikt mot fremtiden? Widok Towers er designet for leietakere som ønsker å være i front. Arkitekturen har tatt hensyn til alle aspekter for ubegrenset utvikling for sine leietakere og deres fremtid. Bygningen er et blikkfang i Warszawa, og ligger i nærheten av alle byens fasiliteter. Herfra reiser du enkelt rundt i hele byen. Med kontor i Widok Towers er du ikke bare i nærheten av alt, det gir deg også følelsen av å være midt i den vibrerende bykjernen.
Kontorbygningen beskrives med sine 28 etasjer som en komfortabel bygning, og tilbyr et balansert arbeidsmiljø. Det grønne eksteriøret i fellesarealene gir et rolig miljø midt i sentrum. I tillegg til kontorlokaler tilbyr bygningen også 3 nivåer med butikklokaler samt en 15 meter høy lobby fylt med naturlig lys. Widok Towers er en refleksjon av Warszawa og byens karaktertrekk - kreativitet, energi og mangfold.

Den fremtredende og velprøvde elementfasaden fra WICONA er integrert med ny smart teknologi for tetting av de enkelte elementene.

“Det er to typer elementfasader. Den ene er basisfasaden og den andre er ”Masstab”. Basistypen fasade består av to utførelser som monteres vekselvis; det er enheter med dype ytre glasslister der en smal glasskjerm er montert, og enheter med mye mindre dype glasslister. Enhetene med dype glasslister har smale ventilationsluker skjult bak glasskjermene. Fasadeløsningen må kompensere for ganske store nedbøyninger dekkeforkanter og/eller bjelker,” sier  Hubert Wisniewski, Commercial Director i WICONA.

Arkitekt: Martin Trőthan
Produsent: Eljako-Al