Kundene skal merke forskjell!

Kundene skal merke forskjell! (Bodø/Oslo 12. september 2003) Widerøes Flyveselskap senker prisene, øker kapasiteten og lanserer et nytt og enklere serviceprodukt. Fra 26. oktober vil forretningskunder og privatreisende nyte godt av priser som er opp til 25 prosent lavere enn dagens. Samtidig innføres enveis lavprisbilletter på alle strekninger, og "helgerabatter" også midt i uka. - Normalpris-billetter går ned med 25 prosent på regionale ruter, økonomiklassebilletter med fem prosent, mens de laveste prisene nå faktisk er blitt hele 57 prosent rimeligere enn dagens nivå. Dette er en milepæl for Widerøe. Vi har lovet våre kunder betydelig billigere billetter. Nå holder vi dette løftet: Vi er stolte av å kunne pakke ut en vare som vi vet publikum etterspør: "Litt enklere flyreise til betydelig lavere pris", sier viseadministrerende direktør i Widerøe, Lars Kobberstad. Publikum vil nyte godt av de nye prisene allerede fra vinterprogrammets start 26. oktober. Fra samme tidspunkt endrer også selskapet sitt serviceprodukt - for å kunne imøtekomme publikums krav om lave priser. Salget starter allerede 9. oktober. -- Selskapet holder på med en betydelig omstillingsprosess for å muliggjøre dette prisslippet. Våre flypriser er nå tilbake på 1997-nivå - og vi senker prisene samtidig med at vi forenkler regelverket for billettbestilling og øker vår setekapasitet betraktelig. Vi øker seteantallet om bord i våre fly, noe som både øker tilgjengeligheten på travle avganger, og gir større mulighet for billigbilletter i stillere perioder. -- For kundene ønsker vi å fremstå som et moderne, effektivt og pålitelig transportalternativ. Det er Widerøe som binder distrikts-Norge sammen, og våre ansatte er nå med på en formidabel innsats for å få dette til. Snuoperasjonen har en økonomisk ramme på 200 millioner kroner, og den hadde ikke vært mulig uten de ansattes positive medvirkning, sier Kobberstad. Han understreker at selskapet fortsatt skal tilby både forretningskunder og privatmarkedet nettverkselskapets mange og store produktfordeler: Gjennomgangspriser og -innsjekk, omfattende rutenett, EuroBonusprogrammer osv. Forandringen for den enkelte vil først og fremst merkes ved at mat og drikke for fremtiden blir tilgjengelig ved salg ombord, ved en viss reduksjon i tillatt bagasjevekt og ved gebyrer på enkelte tjenester som tidligere var gratis. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 28 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Selskapet har 1300 medarbeidere. Widerøeer de to siste år tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Stavanger-Aberdeen, Bergen - Aberdeen, Stavanger-Newcastle, Bergen-Stavanger og Trondheim -København. Selskapet er Member of SAS Group. For flere opplysninger, kontakt viseadministrerende direktør Lars Kobberstad tlf. 90697203 eller informasjonsdirektør Gøril Wiker tlf. 913 07608 eller informasjonssjef Siw Sandvik tlf. 75 51 37 85/909 99621. Widereøs internettadresse er: www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00950/wkr0002.pdf