Lave ungdomspriser på Internett

Lave ungdomspriser på Internett (Bodø/Oslo 14. september 2001) Widerøe utvider tilbudet på internett. Nå gir flyselskapet 50 kroner i rabatt hver vei på ungdomsbilletter som bestilles på internett. - Vi ønsker å øke andelen av billetter som bestilles over internett. Vi håper derfor at en ekstra ungdomsrabatt er det puffet mange trenger for å fullføre en internettbestilling, sier daglig leder Odd Langvatn i Widerøe Internet AS. Rabattordningen startet opp fredag 14. september og varer i første omgang fram til og med 19. januar 2002 og gjelder for reise på Widerøes rutenett i Norge. Billettene kan benyttes av personer mellom 16 og 25 år, og studenter under 32 år. Rabatt på ungdomsbilletter er ikke den eneste måten å skaffe seg billige Widerøe-billetter på. I sommer startet selskapet med auksjon av flybilletter på internett. Dermed ble det mulig å gjøre et røverkjøp på reiser som omfatter hele Widerøes rutenett både i inn- og utland. Minsteprisen på tur/retur billettene som auksjoneres bort er satt fra 100 kroner. Jevnlig legges det ut nye billetter på www.wideroe.no til auksjon. Widerøe Internet AS ble etablert 1. august 2000 og eies 100 prosent av Widerøes Flyveselskap ASA. Som det første flyselskapet i Norge kunne Widerøe tilby et internettprodukt der kundene kan bestille billetter fra nærmere 500 flyselskaper, nesten 200 hotellkjeder og over 50 leiebilfirmaer over hele verden. Dette fordi kundene via Widerøes hjemmesider blir linket opp mot det internasjonale billettbestillings- systemet Amadeus. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,7 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 34 flyplasser i Norge og 4 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo-Gøteborg, Stavanger-Aberdeen og Bergen-Stavanger. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For flere opplysninger, kontakt daglig leder i Widerøe Internet AS, Odd Langvatn tlf 75171450 / 90962570, eller informasjonskonsulent Wigdis Korsvik, tlf 75513785 / 90999621 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01080/wkr0002.pdf