Lettere å fly billigere

Lettere å fly billigere (Oslo/Bodø 20. april 2004) Widerøe endrer sitt pris-system, og satser fra 12. mai på enkle og fleksible enveispriser på alle kommersielle ruter innenlands. - Den nye prismodellen vil gi publikum økte valgmuligheter, og dermed billigere billetter, sier direktør Terje Skram i Widerøe. Hittil har Widerøe, som de fleste tradisjonelle flyselskaper, solgt sine flybilletter som tur-returreiser. Unntaket har vært den helt laveste priskategorien, der enveis lavpris (kr. 456,-) ble innført allerede i fjor høst. Nå utvides konseptet, slik også SAS Braathens gjør det. -- Dermed kan passasjerene velge billigste reiserute en vei, og kanskje en dyrere billett den andre veien, dersom tidspunkt og tilgjengelighet gjør det nødvendig, sier Skram. Han understreker at de nye enveisprisene også lar seg kombinere med prisene på kortbanenettet, selv om anbudsrutenes prissystem foreløpig er unntatt prisomleggingen. De nye prisene er tilgjengelige fra nå av, med reisestart 12. mai. Og på strekninger der SAS Braathens og Widerøe flyr sammen, blir prisnivåene identiske. De nye prisene er tilgjengelige både gjennom reisebyrå og internett,. Servicehonoraret på Widerøes egen nettside blir redusert fra 100 kroner til kr. 25,00. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 2 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøes Flyveselskap ASA opererer 29 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og seks i utlandet. Selskapet har i dag 1250 medarbeidere. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene er kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo-Göteborg, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle, Bergen-Stavanger, Bergen-Aberdeen og Bergen-Manchester og Trondheim-København,. Selskapet er en del av SAS Group. For flere opplysninger, kontakt informasjonsdirektør Gøril Wiker 67116112/ 91307608 eller informasjonssjef Siw Sandvik 6775513785/90999621 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no