Mekling mellom NHO Luftfart og Parat/Handel & kontor

(Oslo/Bodø 7.juni 2006) Meklingen mellom NHO Luftfart og PARAT samt Handel & kontor om ny lønnsavtale for 2006 er nå inne i sin avsluttende fase. Dersom partene ikke blir enige innen fristens utløp ved midnatt, blir alle PARATs medlemmer ved Widerøes Operasjonssenter ut i streik. Dette innebærer stans i Widerøes flytrafikk fra og med torsdag morgen.

Meklingen med PARAT og Handel & Kontor startet den 7. juni med meklingsfrist kl 2400. PARAT har varslet plassoppsigelse for fire medlemmer i SAS Cargo, en del ansatte i catringbransjen og medlemmene på Operasjonssenteret i Widerøe. H&K har varslet plassoppsigelse for noen av sine medlemmer i SAS Ground Services i Ålesund og Kristiansand. En eventuell streik iinnebærer full stans i Widerøes flytrafikk, men bare mindre uregelmessigheter for de andre flyselskapene i Ålesund og Kristiansand. Widerøe oppfordrer alle sine passasjerer til å ta kontakt med nærmeste stasjon eller sin reisebyråforbindelse for ombooking til alternative reisemåter dersom det blir konflikt. Spørsmål fra passasjerer kan også rettes til Widerøes telefonbooking tlf. 810 01 200. De reisende kan også holde seg oppdatert på www.wideroe.no.