Ny direkterute mellom Bergen – Edinburgh og Bergen – Newcastle

(Bodø 19/01-2006) Widerøe styrker sin satsning på ruter til Storbritannia fra vestlandet, og starter direkteflygninger mellom Bergen og Edinburgh og Newcastle fra 26. mars. Det blir tre ukentlige rundturer med 50-seters Dash 8-300 billetter ned til 547 kroner.

-Edinburgh er en spennede destinasjon i Skottland, både for forretningsreidende og fritidsreisende. Byen har gode shoppingmuligheter og et rikt natteliv, og det er kort vei til golf, fiske og flotte naturopplevelser, fortelller informasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe. Ruten blir fløyet på mandag, torsdag og lørdag. Samtidig åpnes direkteruten til Newcastle fra Bergen, som får avganger onsdag, fredag og søndag. – Newcastle er et bra alternativ til London som storbydestinasjon, forteller Kongsteien. Byen er vennligere, billigere og mindre stressende. Og Newcastle er både kulturby, partyby, fotballby og handleby. Direkterutene fra Bergen får gode forbindelser fra andre flyplasser i Norge. Passasjerer som reiser med Widerøe til utlandet nyter godt av SAS gruppens Euro Bonus system. Widerøe flyr fra før av tre ganger daglig mellom Bergen og Aberdeen.