Ny direkterute mellom Trondheim og Stockholm

(Bodø 17/01-2006) Nå kommer du til fra Trondheim til Stockholm på en og en halv time, for under fem hundre kroner. Widerøe starter direkteflygninger mellom Trondheim og Stockholm fra 26. mars, med tre daglige rundturer på hverdager, en på lørdag og to på søndag.

Flytiden mellom Trondheim og den svenske hovedstaden blir 1 time og 35 minutter, noe som er inntil én time raskere enn å fly via Oslo som i dag. - Med vår nye direkterute bringer vi Trønderlag og Midt-Norge nærmere Sverige, og åpner for bedre forbindelse for det lokale næringslivet og gode opplevelser for fritidsreisende, sier informasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe. Direkteruten Trondheim-Stockholm får gode forbindelser fra andre flyplasser i Norge, i tillegg til at Widerøes tilknytning til SAS gruppen gir reisende tilgang til et verdensomspennende nettverk og gjennomgående priser og innsjekk. Fra Stockholm får trønderske reisende god forbindelser til svenske byer, Finland, Baltikum og Russland, mens Helgeland og Nord-Norge får gode forbindelser fra Trondheim. Det vil også være god korrespondanse med Finlandsfergene. Ruten blir flydd med Dash8-300 med femti seter. Passasjerer som reiser med Widerøe til utlandet nyter godt av SAS gruppens Euro Bonus system. Widerøe flyr fra før av tre ganger daglig mellom Trondheim og København med 76-seters Dash 8-Q400.