Ny flygersjef i Widerøe

Ny flygersjef i Widerøe (Bodø 7. februar 2003) Flykaptein Jon Kjos overtar som flygersjef i Widerøe fra 7. februar. Kjos etterfølger Tore Hansen som har vært flygersjef Widerøe de siste seks årene. Kaptein Jon Kjos er 56 år gammel. Han har arbeidet som flyger i Widerøe i mer enn 30 år, blant annet som treningssjef fra 1990 til 1995. Kjos har også vært nestleder og sekretær i WFF, Widerøes Flygerforening. I tillegg til sitt virke som flykaptein har Kjos de siste årene skjøttet arbeidet som Chief Flight Instructor ved SAS Flight Academy i Stockholm. - Jeg ønsker John Kjos lykke til i stilling og takker Tore Hansen for fortjenestefull innsats som flygersjef i Widerøe, sier administrerende direktør Per Arne Watle. Flygersjef er øverste ansvarlig overfor myndighetene for driften i Widerøe. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 29 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og 6 i utlandet. Selskapet har 1300 medarbeidere. For andre år på rad er Widerøe tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Billund, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle, Bergen- Stavanger og Trondheim -København. Selskapet har siden mai i år hatt status som Member of SAS Group etter at konsernet økte eierandel til 99,6%. For flere opplysninger, kontakt informasjonsdirektør Gøril Wiker tlf. 67 11 61 12/913 07608 eller informasjonssjef Siw Sandvik tlf. 75 51 37 85/909 99621. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00680/wkr0002.pdf