Nye ledere i Widerøe

Nye ledere i Widerøe (Oslo 25. oktober 2001) Widerøe har ansatt tre nye ledere i selskapet. Samtlige begynner i sine stillinger fra årsskiftet. Sverre Sletten (34) er ansatt som produktsjef i Widerøe. Hans oppgaver i selskapet vil primært være knyttet til selskapts anbudsruter på kortbanettet. Sverre Sletten er siviløkonom og er i dag underdirektør i transportavdelingen i Samferdselsdepartetmentet. Sletten begynner i stillingen på nyåret. Han vil rapportere til produktdirektør Terje Skram. Torkild Fosli (43) er Widerøes nye finanssjef. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør i PBK Outsourcing Norge AS. Fosli er utdannet siviløkonom fra NHH i Bergen. Han har både bred erfaring fra finansektoren, blant annet ti år i ulike finans- og økonomi-jobber i Ivarans Rederi og fra 1990 til 2000 som leder for økonomi- og finansavdelingen i rederiet. Fosli vil rapportere til økonomidirektør Lars Kobberstad. Eirik Fure (35) er ansatt som ny stasjonssjef for Widerøe på Gardermoen. Fure har vært ansatt i Widerøe siden 1992 og arbeider i dag som seksjonsleder for stasjonsopplæringen. Fure har både utdanning og yrkeserfaring fra forsvaret. Han har også høgskoleutdanning innen personal- og kompetanseutvikling. Fure vil rapportere til stasjonsdirektør Gorm Frimannslund. Eirik Fure Sverre Sletten Torkild Fosli Klikk på et bilde for å få frem en større utgave Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,7 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 34 flyplasser i Norge og 4 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo-Gøteborg, Stavanger-Aberdeen og Bergen-Stavanger. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger, kontakt informasjonsdirektør Martin Lohne, tlf. 67116112/90548547, eller informasjonskonsulent Wigdis Korsvik, tlf. 75513785/90999621. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01410/wkr0002.pdf