Silje Brandvoll blir informasjonssjef i Widerøe

Silje Brandvoll er i dag administrerende direktør for NordNorsk Reiseliv as, og var før det reiselivssjef i Nordland. Nå går hun til jobben som informasjonssjef i Widerøe.

-Silje har både erfaring fra reiselivsnæringen og nasjonal og internasjonal markedsføringskompetanse, forteller kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe. Samtidig har hun et godt nettverk, spesielt i nord. I sum er dette kvaliteter som vil være svært positive for Widerøe, forteller Kongsteien.

Silje Brandvoll ble tilsatt som reiselivssjef for Nordland i 2009, og fikk senere det året jobben som reiselivsdirektør for de tre nordligste fylkene. Før det jobbet Brandvoll noen år i London for frisørkjeden Nikita, og har deltatt i oppbyggingen av kjedens mange satsningsområder. 39-åringen bor i Bodø, har en bachelor i internasjonal markedsføring og en master i markedsføring med fordypning i Service Marketing.

- Jeg ser frem til å arbeide med nye kolleger i Widerøe, og gi mitt bidrag til en enda mer kundeorientert kultur, sier Silje Brandvoll.  - En åpen kommunikasjon og et godt samarbeid med alle interessenter er nøkkelen til å beholde og styrke den gode posisjonen Widerøe har blant folk, Forteller Silje Brandvoll, som på ingen måte føler hun forlater reiselivet. - Jeg fortsetter nå mitt virke i en av de mest sentrale reiselivsbedriftene vi har i Norge, sier Silje.

Silje begynner i Widerøe i løpet av våren 2011. Hun erstatter Siw Sandvik, som sluttet i Widerøe høsten 2010.

For ytterligerer informasjon kontakt kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien, tlf 95714011.

Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 2,5 milliarder kroner og med mer enn to millioner passasjerer. Daglig har Widerøe over 380 avganger. Widerøe opererer 33 fly av typen Dash 8 som trafikkerer mer enn 40 flyplasser i inn- og utland. Widerøe trafikkerer mer enn dobbelt så mange flyplasser i Norge som noen andre selskaper. Selskapet har 1300 medarbeidere. De kommersielle rutene utgjør i dag rundt 60 % av Widerøes virksomhet, mens anbudsrutene på kortbanenettet utgjør 40 prosent.

Tags: