Sommerpriser med Widerøe

Sommerpriser med Widerøe (Bodø 26.april 2001) Widerøe legger nå ut 130.000 sommerprisbilletter til 50-60 % rabatt. I år har selskapet to ulike tilbud. Det er sommerpris tur/retur og Norge Rundt-billetten. Det siste innebærer at du kan reise så mye du vil for bare 3990. - Widerøe er det eneste selskapet som flyr til 32 steder i hele landet. Norge har mye å by på, og turister som reiser med flyselskapet Widerøe i sommer, kan få med seg det meste. Det finnes utrolig mange opplevelsesmuligheter. Vi gir reisende anledning til å fly i Norge på kryss og tvers til en meget gunstig pris, sier markedsdirektør i Widerøe, Bodil Aalde. Med sommerprisbilletter kan du for eksempel reise frem og tilbake mellom Bodø og Leknes i Lofoten for 790 kroner. Mellom Bergen og Førde i Sunnfjord reiser du tur retur for kroner 996. Her er flere eksempler fra det store utvalget av sommerpristilbud fra Widerøe: Tromsø-Hammerfest 1190, Bergen-Stavanger 906, Stokmarknes-Bodø 990 og Sandefjord - Bergen 1391. Priseksemplene er inkludert avgifter. Sommerprisen betinger at du er borte natt til lørdag eller søndag. Billetter kan bestilles inntil avreise, men må hentes og betales senest 72 timer etter bestilling. Årets sommerbilletter gjelder for reise i perioden 27.juni til 15. august. Siste utreisedag er 11. august. Norge Rundt-billetten er Widerøes svar på "interrail i luften". Det er et unikt tilbud som gir mulighet til å reise ubegrenset på Widerøes rutenett i Norge i 14 dager for 3990 kroner. Ingen andre flyr til så mange steder i Norge som Widerøe. Dette er en gylden anledning til å besøke opp til 32 byer og steder, mange beliggende ved kjente turistattraksjoner som Vestlandsfjordene, Lofoten og Nordkapp. Du kan også velge å reise innenfor en sone for 2690 kroner eller to soner fra 3390 kroner. Sonegrensene går ved Trondheim og Tromsø. Norge Rundt- billetten gjelder for reise i perioden 1. juli til og med. 12. august. Widerøe's Flyveselskap ble grunnlagt i 1934 og har i dag 1200 medarbeidere. Selskapet har betjent kortbaneflyruter i Norge siden 1968. I tillegg til anbudsrutene på kortbanenettet opereres kommersielle ruter på regionalrutenettet som går til og fra Torp ved Sandefjord til Stavanger, Bergen, Trondheim, København og Stockholm, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Berlin, Bergen-Stavanger og Stavanger-Aberdeen. Widerøe trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Ca. 1,5 millioner passasjerer reiser med Widerøe, som har en totalomsetning på 1,7 milliarder kroner. Selskapet opererer 27 Dash 8-fly. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger kontakt: Markedsdirektør Bodil Aalde tlf. 67116020 / 91318409, informasjonsdirektør Martin Lohne 67116112 / 90548547 eller info.konsulent Wigdis Korsvik 75513785 / 90999621. Widerøes Internettadresse: http://www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01450/wkr0002.pdf