Sommerruter til Gotland og Shetland

(Bodø/Oslo 30. november 2004) Widerøe gjentar suksessen fra i sommer når selskapet igjen setter opp egne sommerruter til Gotland og Shetland direkte fra Oslo. Denne gang utvides reiseperioden med flere uker. Nytt fra 2005 er det også at Widerøe vil fly direkte til Gotland fra Sandefjord lufthavn, Torp.

Sommerøya Gotland og vikingøya Shetland viste seg nemlig å slått svært godt an i det norske feriemarkedet. Widerøe solgte over 80 prosent av setene til begge reisemålene i sommer - Vi gleder oss til å kunne tilby populære Gotland og Shetland til det norske markedet også neste sommer. Reisemålene har vist seg svært så attraktive. Til Shetland solgte selskapet 85 prosent av setene, og til Gotland ble 81prosent av setene solgt. Vi har helt siden i sommer fått en rekke henvendelser fra kunder og turistnæringen om å satse videre disse reisemålene i 2005, sier rutesjef i Widerøe, Peter Arvidsson. Selskapet vil fly direkte fra Oslo til Lerwick på Shetland torsdager og søndager i perioden 3. juli t.o.m. 14. august. Til Visby på Gotland starter Widerøe å fly allerede 18. juni og skal fly på onsdager (fra 6. juli) og lørdager t.o.m. 13. august. Nytt fra neste år er at selskapet også tilbyr lørdagsflyging fra Sandefjord Lufthavn Torp til Gotland i perioden 2. juli -13. august. Rutene blir fløyet med 50-seters Dash 8-300. Widerøes sommerruter er et ledd i selskapets langsiktige satsing på stadig flere direkteruter mellom Norge og interessante reisemål i Nord-Europa.