Tre daglige ruter mellom Brønnøysund og Oslo

(Bodø/Oslo 5. juli 2010) Widerøe har hatt en knallstart med direkteruten mellom Brønnøysund og Oslo. Trafikkutvikling har vært over all forventning og dermed øker Widerøe til tre daglige avganger. I løpet av vinteren 2011 blir det direkteruter både på morgen og ettermiddagen. Selskapet setter i tillegg inn større fly. Ruten blir fløyet med 50-seters Dash 8 fly.

Veksten på rutene fra Brønnøysund gjør at selskapet tar flere grep for å ta unna den økende interessen.

- Stadig flere reisende velger å bruke Widerøe mellom Brønnøysund og Oslo. Vi har merket en svært stor aktivitet i markedet, spesielt fra oljebransjen. Dette tar vi nå konsekvensen av, og øker flytilbudet til tre daglige avganger direkte til Oslo. Vi imøtekommer ønsker fra mange kunder når vi nå forsterker tilbudet på Brønnøysund, sier administrerende direktør i Widerøe, Lars Kobberstad.

I tillegg starter selskapet fra november av en ekstra rundtur på søndager. - Det er svært hyggelig å annonsere en opptrapping mellom Brønnøysund og Oslo som er skreddersydd for både olje- og lokalmarkedet. Mange Widerøe-kunder har også ønsket seg et helgetilbud og det er derfor flott å kunne komme dem i møte på det, forteller Kobberstad.

- Med billettpriser fra 598 kroner en vei vil dette bli et godt tilbud både for jobbreisende og for ferie – og fritidsreisende, forteller Kobberstad.

Widerøe er Nord-Europas mest punktlige flyselskap etter at selskapet i mange måneder på rad er helt i toppen på Europastatistikken. Selskapet er også kåret til verdens beste Dash 8 operatør av flyfabrikken Bombardier. Med de nye direkterutene kommer Widerøe opp i hele 12 daglige avganger fra Brønnøysund, fordelt på destinasjonene Trondheim, Bodø og Oslo.

For ytterligere kommentarer kontakt administrerende direktør Lars Kobberstad tlf, 95714710 el informasjonssjef Siw Sandvik, 95714012