Tre ganger daglig til København

Tre ganger daglig til København (Oslo/Bodø 17. februar 2003) Fra 1. april blir det enda enklere å reise mellom Trondheim og København/Kastrup. Da starter Widerøes Flyveselskap sin tredje daglige rundtur til millionbyen i sør. Widerøe har siden oktober i fjor hatt to daglige flyavganger mellom Værnes og Kastrup - en morgenrute og en på kveldstid. Når selskapet fra og med sommerprogrammet øker tilbudet med ytterligere en frekvens midt på dagen, vil det gi reisende fra Trondheim et enda bedre tilbud, ikke bare til København, men også til resten av det verdensomspennende rutenettet som har sitt utgangspunkt nettopp på Kastrup. - Vi er svært tilfreds med at ruten mellom Trondheim og København utvikler seg slik den gjør. Når vi nå utvider tilbudet med ytterligere en avgang, er det blant annet for å svare på den økte etterspørselen vi vet kommer i sommerhalvåret. Vår og sommer er reisetid for nordmenn, og tidtabellen er lagt opp nettopp for at passasjerene skal ha de beste muligheter for å nå andre avganger videre ut i verden. Ikke alle stopper reisen i Kongens By. Mange skal videre til Europa eller fly interkontinentalt, sier rutesjef i Widerøe, Peter Arvidsson. Han minner om at Widerøes nye flåte av Dash8 Q400-fly flyr distansen Værnes-Kastrup på knappe 10 minutter lenger tid enn SAS-flyene tidligere gjorde. Widerøe har i dag et nært samarbeid med SAS Airlines. Det innebærer også at Widerøe kan tilby Eurobonus, gjennomgående innsjekk, E-ticket, Travelpass og tilgang til SAS' lounger. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøes Flyveselskap ASA opererer 29 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og 6 i utlandet. Selskapet har 1300 medarbeidere. For andre år på rad er Widerøe tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Billund, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle, Bergen- Stavanger og Trondheim -København. Selskapet har siden mai i år hatt status som Member of SAS Group etter at konsernet økte eierandel til 99,6%. For flere opplysninger, kontakt rutesjef Peter Arvidsson 67116116/ 95227177 eller informasjonssjef Siw Sandvik tlf. 75 51 37 85/909 99621. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01180/wkr0002.pdf