Widerøe-fly for kreftsyke barn

For fjerde året på rad arrangerer de ansatte i Widerøe drømmedag for kreftsyke barn. 20. august er det 40 barn og foreldre knyttet til Støtteforeningen for kreftsyke barn (SKB) i Troms og Finnmark som skal på drømmedag til Mummiland i Naantali (Nådendal) utenfor Turku (Åbo) i FinlandMummiland i Finland.

”Mummiflyet 2011” er et resultat av stor sponsorstøtte fra samarbeidspartnere i flybransjen og massiv dugnadsinnsats av ansatte i Widerøe. Både de ansatte på bakken, teknisk personell samt flygere og kabinpersonell er med på å gjøre flyturen mulig. I fjor fløy ”Safariflyet”, i 2009 ”Legolandflyet” og 2008 ”Dyreparkflyet”.

I år går turen fra Tromsø Lutfthavn til Turku i Finland med Widerøes Dash 8-300 med plass til 50 passasjerer.

- Denne dugnaden er noe vi er svært stolte av i Widerøe. ”Mummiflyet” for kreftsyke barn i Troms og Finnmark er et felles prosjekt for oss og en rekke samarbeidspartnere, men initiativet til det hele ligger hos våre medarbeidere. Mange i organisasjonen har jobbet intenst med prosjektet på fritiden i flere måneder. Det er imponerende at Widerøes ansatte samler seg for å bidra til i gi disse barna en uforglemmelig dag, sier administrerende direktør Lars Kobberstad.

- Vårt ønske er å gi barna og deres familier en opplevelse utenom det vanlige og et avbrekk fra hverdagen. Vanligvis er de ansattes fagforeninger og selskapet opptatt med forhandlinger og daglig drift av selskapet. Derfor er det ekstra godt en gang i året å kunne samles om et slikt prosjekt, forteller presseansvarlig for Mummiflyet 2011, Silje Brandvoll. I tillegg til selve turen har de ansatte samlet inn 100 000 kroner gjennom et eget ”mummilotteri”. Til og med Widerøes flypassasjerer har fått være med å bidra. Pengene skal uavkortet gå til SKB-arbeidet i Troms og Finnmark.

Mummiflyet kan gjennomføres takket være stor velvilje fra en rekke sponsorer:

• Widerøe stiller med fulltanket fly
  • Avinor og deres finske motpart Finavia sponser avgiftene
  • De ansatte i Jalobus, Turku, leier en buss som henter oss på flyplassen
  • SSP leverer catering
  • Ymber AS og Bokstavhuset AS trykker klær til reisen.
  • Moominworld åpner dørene gratis.
  • Radisson Blu ordner gratis overnatting for tilreisende Mummiflypassasjerer
  • Systemhus, Hurtigruten, SATS, Moods of Norway, Rica og mange andre sponsorer ga premier til ”Mummiflylotteriet”

For ytterligere informasjon kontakt informasjonssjef Silje Brandvoll, tlf 95714012.

Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 2,9 milliarder kroner og med mer enn to millioner passasjerer. Daglig har Widerøe nesten 400 avganger. Widerøe opererer 34 fly av typen Dash 8 som trafikkerer mer enn 40 flyplasser i inn- og utland. Widerøe trafikkerer mer enn dobbelt så mange flyplasser i Norge som noen andre selskaper. Selskapet har 1300 medarbeidere. De kommersielle rutene utgjør i dag rundt 60 % av Widerøes virksomhet, mens anbudsrutene på kortbanenettet utgjør 40 prosent.

Tags: