Widerøe flyr billig til utlandet

Widerøe flyr billig til utlandet (Oslo/Bodø 29.april 2002) Widerøe viderefører sitt suksessrike restplasskonsept til også å gjelde utlandet. Prisene er senket med ca 50 prosent. Dermed kan du fly for eksempel Oslo - Billund for bare 999,- kroner tur/retur. Widerøe har nå et av markedets beste lavpristilbud til utlandet. Gjennom et banebrytende konsept på innland med svært lave priser har Widerøe fått en knallsuksess hvor vi på årsbasis generer opp mot 20.000 nye reisende som vi tar fra konkurrerende transportmidler som fly, bil, tog og båt. Selskapet lanserte tidligere i år salg av restplasser innenlands på internett dagen før avreise. Som følge av den uventede store etterspørselen på innland utvider vi restplasskonseptet til også å gjelde utlandet. - Vi hadde som mål å fylle opp ledige seter i tillegg til at selskapet etterkom ønsket om et lavpriskonsept i markedet. Vi så samtidig muligheten for å øke trafikken til nettstedet vårt. Selskapet utvider nå sitt restplassprodukt til også og gjelde utlandet. Dermed får vi et helhetlig tilbud på hele rutenettet til Widerøe sier markedssjef Trude Erlandsen. Widerøe flyr til seks utenlandske reisemål. Dermed kan du fly tur/retur for kun 999,- kroner fra Oslo- Billund, Oslo- Gøteborg, Stavanger - Newcastle, Stavanger- Aberdeen, Torp- København og Torp -Stockholm. Prisen inkluderer alle skatter og avgifter. Billettene kan kun kjøpes online på www.wideroe.no. Det selges kun enveis reiser. Salgsdato er første dag før avreise. Betaling gjøres med kredittkort, og reisen kan ikke endres eller refunderes. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,4 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og 6 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. I oktober i fjor ble Widerøe tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Billund, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle og Bergen-Stavanger. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For flere opplysninger, kontakt markedssjef Trude Erlandsen 90544988 eller informasjonskonsulent Siw Sandvik Andersen, tlf 75513785/ 90999621. Widereøs internettadresse er: www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01580/wkr0002.pdf