Widerøe flyr direkte mellom Trondheim og Stockholm

Søndag 26. mars åpner Widerøe direkteruten mellom Trondheim og Stockholm. Selskapet flyr tre daglige rundturer, og flytiden mellom Trondheim og den svenske hovedstaden blir 1 time og 35 minutter, noe som er inntil én time raskere enn å fly via Oslo. Billigste pris er 457 kroner en vei.

- Med vår nye direkterute bringer vi Trønderlag og Midt-Norge nærmere Sverige, og åpner for bedre forbindelse for det lokale næringslivet og gode opplevelser for fritidsreisende, sier Richard Kongsteien i Widerøe. Direkteruten Trondheim-Stockholm får gode forbindelser fra andre flyplasser i Norge, i tillegg til at Widerøes tilknytning til SAS gruppen gir reisende tilgang til et verdensomspennende nettverk og gjennomgående priser og innsjekk. Fra Stockholm får trønderske reisende god forbindelser til svenske byer, Finland, Baltikum og Russland, mens Helgeland og Nord-Norge får gode forbindelser fra Trondheim. Det vil også være god korrespondanse med Finnlandsfergene. Passasjerer som reiser med Widerøe til utlandet nyter godt av SAS gruppens Euro Bonus system. Widerøe flyr fra før av tre ganger daglig mellom Trondheim og København med 76-seters Dash 8-Q400.