Widerøe gjeninnfører studentpriser

Widerøe gjeninnfører studentbilletter på sine flyvninger. Nå kan studenter bestille billige billetter tett opp til avgang på alle Widerøes direkteruter. Billettene er tilgjengelig på wideroe.no.

-Widerøe legger ut en rekke billige billetter på sine avganger. Den billigste billetten starter på 395 kroner, men disse er svært populære og er gjerne de billettene som blir solgt først. Nå gir vi studenter en ekstra mulighet til å finne billige billetter tett opp mot avgang. Dette gir uante muligheter for dem som enda ikke har planlagt høstferien -sier Kommunikasjonsdirektør i Widerøe, Richard Kongsteien.

Studentpriser er ikke nytt i Widerøe. Dette var et populært tilbud som ble erstattet av ungdomsbilletten i 2009. Etter mange tilbakemeldinger fra studenter har Widerøe valgt å gjeninnføre billett typen i tillegg til den allerede populære ungdomsbilletten.

-Vi lytter til kundene våre. Studenter og ungdom er en viktig målgruppe for oss. Ved å legge forholdene til rette for studenter i dag, håper vi å få de samme tilbake som forretningskunder i morgen- fortsetter Kongsteien.

Studentbilletten gjelder for studenter tom 31 år. Gjelder kun reiser innlands. Billetten kan bookes på alle Widerøes direkteruter tett opp mot avgang på wideroe.no

Priseksempler på studentbilletter er:

BodøSvolvær                 450,-
Sogndal - Oslo:                   510,-
Ørsta/Volda - Oslo:           531,-
Førde - Oslo:                    531,-
Mo i Rana-Trondheim:    537,-
Sandefjord-Trondheim:   531,-
Kirkenes-Tromsø:            631,-

For ytterligerer informasjon kontakt kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien, tlf 95714011.

Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 2,9 milliarder kroner og med mer enn to millioner passasjerer. Daglig har Widerøe nesten 400 avganger. Widerøe opererer 34 fly av typen Dash 8 som trafikkerer mer enn 40 flyplasser i inn- og utland. Widerøe trafikkerer mer enn dobbelt så mange flyplasser i Norge som noen andre selskaper. Selskapet har 1300 medarbeidere. De kommersielle rutene utgjør i dag rundt 60 % av Widerøes virksomhet, mens anbudsrutene på kortbanenettet utgjør 40 prosent.