Widerøe med billett-auksjon

Widerøe med billett-auksjon (Bodø/Oslo 1. juni 2001) Som det eneste flyselskap i Norge arrangerer Widerøe nå auksjon av flybilletter på internett. Her er det mulighet å gjøre et røverkjøp. Minsteprisen for en tur/retur Oslo-Berlin er satt til 300 kroner. Andre reiser som nå blir auksjonert bort er Sandefjord- Stockholm, Førde-Oslo og Mosjøen-Trondheim. - Vi starter med auksjon av flybilletter på internett fordi dette gjør det mulig å fylle flyseter som ellers ville ha gått tomme. Ved å benytte auksjon starter vi på en meget lav pris, og lar kunden og markedet bestemme sluttprisen på de aktuelle billettene som legges ut for salg, sier administrerende direktør for Widerøe Internet AS, Odd Langvatn. På våre nettsider www.wideroe.no legges det jevnlig ut billetter til auksjon. Billettene gjelder for reiser til destinasjoner både i innland og utland. Minsteprisen tur/retur er satt fra 100 kroner. Budrundene varer i ca. fem dager. - Vi er meget spent på responsen, og tror at dette kan bli et spennende produkt både for oss og våre kunder, sier Langvatn. Widerøe Internet AS (WIAS) ble etablert 1. august 2000 og eies 100 prosent av Widerøes Flyveselskap ASA. Som det første flyselskapet i Norge kunne Widerøe tilby et internettprodukt der kundene kan bestille billetter fra nærmere 500 flyselskaper, nesten 200 hotellkjeder og over 50 leiebilfirmaer over hele verden. Dette fordi kundene via Widerøes hjemmesider blir linket opp mot det internasjonale billettbestillings- systemet Amadeus. Widerøe's Flyveselskap ble grunnlagt i 1934 og har i dag 1200 medarbeidere. Selskapet har betjent kortbaneflyruter i Norge siden 1968. I tillegg til anbudsrutene på kortbanenettet opereres kommersielle ruter på regionalrutenettet som går til og fra Torp ved Sandefjord til Stavanger, Bergen, Trondheim, København og Stockholm, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Berlin, Bergen-Stavanger og Stavanger-Aberdeen. Widerøe trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Ca. 1,5 millioner passasjerer reiser med Widerøe, som har en totalomsetning på 1,7 milliarder kroner. Selskapet opererer 27 Dash 8-fly. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger kontakt: Administrerende direktør Widerøe Internet AS, Odd Langvatn 75 17 14 50, 909 62570 eller informasjonskonsulent Wigdis Korsvik 75513785/909 99621. Widerøes Internettadresse: http://www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00490/wkr0002.pdf