Widerøe med ny rekord på Gardermoen

Widerøe med ny rekord på Gardermoen (Oslo/Bodø, 1. mai 2001) I april gikk 96,6 prosent av Widerøes avganger på landets hovedflyplass i rute. Det er det beste resultat et flyselskap noensinne har oppnådd på Gardermoen og klart over flyplassens egen målsetting (95%). Resultatet for april innebærer at Widerøe for tredje måned på rad er det mest punktlige flyselskap på Oslo lufthavn. Widerøe har satt seg som mål å bli Norges mest punktlige flyselskap, og målingene på landets hovedflyplass bekrefter at selskapet har inntatt den posisjonen det ønsker å inneha. Siden hovedflyplassen åpnet har ingen av de bortimot 40 flyselskapene som trafikkerer Gardermoen oppnådd en slik driftskvalitet som Widerøe hadde i april. - Det vi nå ser er resultatet av god intern koordinering og ikke minst en fantastisk stå på-holdning hos de ansatte i luften og på bakken. Det å kunne stole på at flyene går når de skal er viktig for passasjerene våre, og derfor er det viktig for oss å bli best på denne området, sier produktdirektør Terje Skram i Widerøe's Flyveselskap ASA. Administrerende direktør Nic Nilsen ved Oslo Lufthavn understreker betydningen av at flyene går på rutetid: - Jeg registrerer med tilfredshet at Widerøe opererer veldig punktlig. Vi vet at god punktlighet er vesentlig for våre kunder, og Widerøes fine resultater bidrar til å gi flyplassen et godt omdømme, sier Nic Nilsen, som i fjor kunne registrere at OSL ble kåret til den mest punktlige flyplassen i Europa. Fra Gardermoen har Widerøe ruter til Berlin, Gøteborg, Førde, Sandane, Sogndal og Ørsta/Volda. Widerøe flyr på 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet, og selskapet har totalt bortimot 300 daglige avganger. Widerøe's Flyveselskap ble grunnlagt i 1934 og har i dag 1200 medarbeidere. Selskapet har betjent kortbaneflyruter i Norge siden 1968. I tillegg til anbudsrutene på kortbanenettet opereres kommersielle ruter på regionalrutenettet som går til og fra Torp ved Sandefjord til Stavanger, Bergen, Trondheim, København og Stockholm, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Berlin, Bergen-Stavanger og Stavanger-Aberdeen. Widerøe trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Ca. 1,5 millioner passasjerer reiser med Widerøe, som har en totalomsetning på 1,7 milliarder kroner. Selskapet opererer 27 Dash 8-fly. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger kontakt: Direktør for produktavdelingen, Terje Skram, tlf. 67116034 / 91726484 eller informasjonsdirektør Martin Lohne 67116112 / 90548547. Widerøes Internettadresse: http://www.wideroe.no (der finner du blant annet et foto-galleri med Widerøe-bilder) ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00470/wkr0002.pdf