Widerøe med ny rute Oslo-Billund

Widerøe med ny nettside for ungdom (Bodø/Oslo 5.februar 2003) Ungdom, musikk og reiselyst. Disse tre ordene passer så godt sammen, at flyselskapet Widerøe bestemte seg for å koble dem for godt. Resultatet er det nye nettstedet destinations.no - en portal for ny musikk, nye og ukjente band og artister - der ungdom også kan bestille flybilletter til gunstige priser. Widerøe har lenge hatt en rekke ungdoms- og studenttilbud. Nå gjøres disse permanente, på egne nettsider, der flyselskapet i tillegg til å tilby flyseter også byr på oppdatert musikk. Widerøes egen hitliste vil bestå av nye og til dels ukjente band fra steder dit Widerøe flyr, enten det er i Norge eller utlandet. Mange av låtene er nye, og derfor ennå ikke utgitt på plate. - Ideen er å skape et nettsted dit unge mennesker søker også når de ikke skal kjøpe flybilletter. MP3spilleres vil bli oppdatert ukentlig, og kan legges som et lite vindu mens man surfer, jobber, spiller eller gjør andre ting på pc-en. Ungdommen er morgendagens voksne, og en kundegruppe vi gjerne vil ta godt vare på, sier markedssjef i Widerøe, Trude Erlandsen. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 29 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og 6 i utlandet. Selskapet har 1300 medarbeidere. For andre år på rad er Widerøe tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Billund, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle, Bergen- Stavanger og Trondheim -København. Selskapet har siden mai i år hatt status som Member of SAS Group etter at konsernet økte eierandel til 99,6%. For flere opplysninger, kontakt markedssjef Trude Erlandsen tlf. 67 11 60 79/ 905 44988 eller produktsjef Kristin Gaustad 67 1 160 14/ 950 7704 Til redaksjon Med informasjon om Widerøes ungdomssatsing finnes også på www.destinations.no/presse ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00660/wkr0002.pdf