Widerøe med tidenes beste punktlighet på Gardermoen

Widerøe med tidenes beste punktlighet på Gardermoen (Oslo 1. oktober 2001) Widerøe Flyveselskap oppnådde tidenes beste punktlighet på Gardermoen i september. Ingen andre flyselskap som trafikkerer på landets hovedflyplass har tidligere hatt bedre punktlighet enn Widerøe. 98,3 prosent av alle avgangene gikk innenfor 15 minutter etter oppsatt avgangstid. I hele september hadde Widerøe kun seks forsinkelser. Det viser målinger som Oslo Lufthavn AS (OSL) selv har foretatt på Gardermoen. OSL startet med disse målingene i januar i fjor. - Svært hyggelig for oss og våre kunder. Bak dette resultatet ligger det et langsiktig og grundig arbeid. Vi har lenge jobbet med forbedring av rutiner, et arbeid som for øvrig pågår kontinuerlig. Dette er en del av en langsiktig ambisjon om å befeste posisjonen som det mest punktlige flyselskap i Norge, forteller produktdirektør i Widerøe, Terje Skram. I åtte av ni måneder har Widerøe toppet punktlighets-statistikken på Gardermoen, som er en av Europas mest punktlige flyplasser. Widerøe er ett blant ca. 30 flyselskap som opererer på Oslo Lufthavn. Fra Gardermoen har Widerøe ruter til Gøteborg, Røros, Førde, Sogndal, Sandane og Ørsta/Volda. Fra mandag 8. utvider vi tilbudet med en ny rute til Leirin i Valdres. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,7 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 34 flyplasser i Norge og 4 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo-Gøteborg, Stavanger-Aberdeen og Bergen-Stavanger. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For flere opplysninger, kontakt produktdirektør Terje Skram, tlf 67116034 / 91726484 eller informasjonskonsulent Wigdis Korsvik 75513785 / 90999621 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00500/wkr0002.pdf