Widerøe mest punktlig 1. halvår

Widerøe mest punktlig 1. halvår (Oslo, 2. juli 2001) Widerøe ble det mest punktlige flyselskapet på landets hovedflyplass i 1. halvår. Tallene fra Oslo lufthavn, Gardermoen, viser at Widerøes fly hadde en gjennomsnittlig punktlighet på 91,5 prosent i årets første seks måneder, klart bedre enn neste selskap. Bortimot 40 norske og utenlandske flyselskaper trafikkerer Gardermoen. - I fjor høst besluttet vi å ta posisjonen som Norges mest punktlige flyselskap. Når vi nå har nådd dette målet er det resultatet av et systematisk arbeid for å forbedre oss i alle ledd. Våre medarbeidere, både på bakken og i lufta, har gjort en kjempejobb for å få dette til, sier produktdirektør Terje Skram i Widerøe's Flyveselskap ASA. Fra Gardermoen har Widerøe ruter til Gøteborg, Berlin, Førde, Sogndal, Sandane og Ørsta/Volda. Det er ikke bare på Oslo lufthavn Widerøes fly går i rute. Selskapets statistikk for hele rutenettet for årets seks første måneder viser at 91,3 prosent av flyene gikk innen 15 minutter etter oppsatt avgangstid. Dette er bedre enn målsettingen (88,8%) og betydelig bedre enn 1. halvår i fjor (86,7%). Widerøe, som trafikkerer 33 flyplasser i Norge og 5 i utlandet, har ca 300 avganger hver dag. Widerøe's Flyveselskap ble grunnlagt i 1934 og har i dag 1200 medarbeidere. Selskapet har betjent kortbaneflyruter i Norge siden 1968. I tillegg til anbudsrutene på kortbanenettet opereres kommersielle ruter på regionalrutenettet som går til og fra Torp ved Sandefjord til Stavanger, Bergen, Trondheim, København og Stockholm, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Berlin, Bergen-Stavanger og Stavanger-Aberdeen. Widerøe trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Ca. 1,5 millioner passasjerer reiser med Widerøe, som har en totalomsetning på 1,7 milliarder kroner. Selskapet opererer 27 Dash 8-fly. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger kontakt: Direktør for produktavdelingen, Terje Skram tlf. 67116034 / 90188415, informasjonsdirektør Martin Lohne 67116112 / 90548547 Widerøes Internettadresse: http://www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00550/wkr0002.pdf