Widerøe mest punktlig i februar

Widerøe mest punktlig i februar (Oslo/Bodø 1. mars 2001) Widereøe ble Norges mest punktlige flyselskap i februar. Dette viser målinger som blir foretatt på Gardermoen. Den offisielle statistikken fra Luftfartsverket viser at 88,6 prosent av Widerøes avganger gikk innen 15 minutter etter oppsatt avgangstid. Dette er oppløftende tall for Widerøe. Ikke minst med tanke på at februar er en tøff vintermåned, ofte med vanskelig værforhold. - For våre kunder er tid penger. Derfor gleder vi oss med dem over den siste tids resultater, sier produkt direktør Terje Skram i Widerøe. Forbedring av punktlighet og regularitet er et høyt prioritert område for Widerøe. Tall for år 2000 viser at aldri før har Widerøes fly gått så ofte i rute som i fjor. Denne trenden gjelder både på kortbanenettet og det øvrige rutenettet. - Det er ingen tilfeldighet at vi ble best, bak dette resultatet ligger det et stort og nitidig arbeid. I 1999 satte selskapet i gang et omfattende program for å blir enda bedre på dette området. Vår ambisjon er å bli Norges mest punktlige flyselskap. Dette er et viktig delmål for å kunne realisere hovedmålet som er lønnsomhet og ekspansjon basert på tilfredse kunder, sier Skram. Fra Gardermoen har Widerøe ruter til Berlin, Gøteborg, Førde, Sandane, Sogndal og Ørsta/Volda. Widerøe's Flyveselskap ble grunnlagt i 1934 og har i dag 1200 medarbeidere. Selskapet har betjent kortbaneflyruter i Norge siden 1968. I tillegg til anbudsrutene på kortbanenettet opereres kommersielle ruter på regionalrutenettet som går til og fra Torp ved Sandefjord til Stavanger, Bergen, Trondheim, København og Stockholm, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Berlin, Bergen-Stavanger og Stavanger-Aberdeen. Widerøe trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Ca. 1,5 millioner passasjerer reiser med Widerøe, som har en totalomsetning på 1,7 milliarder kroner. Selskapet opererer 27 Dash 8-fly. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger kontakt: Terje Skram, tlf. 67116034/91726484, informasjonsdirektør Martin Lohne 67116112/90548547 eller informasjonskonsulent Wigdis Korsvik 75513785/90999621. Widerøes Internettadresse: http://www.wideroe.no. Her finnes det også pressebilder. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00420/wkr0002.pdf