Widerøe mot Bergstaden

Widerøe mot Bergstaden (Bodø 29. juli 2001) For første gang setter Widerøe kursen mot Røros for å starte ruteflyging mellom Bergstaden og Oslo. Derfor er det et historisk øyeblikk når et av Widerøes Dash 8 fly lander på Røros luftfhavn onsdag 1. august klokken 11.00. Det markerer flyselskapet ved å invitere lokalbefolkningen til åpningsfest på flyplassen.. - Vi ser fram til å starte opp på Røros. Første flygning blir en visningstur for å sette Røros på Widerøes rutekart. På denne turen har vi invitert med oss en del gjester, blant annet ordføreren på Røros, fylkesvaraordføreren i Sør-Trøndelag, representanter fra reiselivsnæringen og lokal presse. Vi ønsker et lokalt og historisk preg over vår ankomst på Røros og inviterer lokalbefolkningen til åpningsarrangement på flyplassen, forteller distrikssjef salg, Tove Pettersen. Arrangementet starter klokken 11.00 når flyet lander. På flyplassen blir det smakebit fra musikkspillet "Det brinner en Eld" som har premiere på Røros dagen etter. Widerøe byr også på kake og kaffe til gjestene. Widerøe fikk tildelt kontrakt på ruteflyging mellom Oslo og Røros av Samferdselsdepartementet i juni. Tildelingen skjedde etter en anbudskonkurranse mellom fire flyselskap. Det blir en daglig rundtur unntatt lørdag med Widerøe på flyruten mellom Røros og Oslo. Selskapet skal benytte fly av typen Dash-8 med plass til 50 passasjerer. - Vi har allerede vært i kontakt med turistnæringen på Røros og gleder oss til å videreføre dette samarbeidet. Vi har alle en felles målsetting, nemlig å få opp antall besøkende til sRøros, understreker Tove Pettersen. På våre nettsider er det også mulighet til å skaffe seg billetter tur/retyr Oslo-Røros til en meget gunstig pris. Widerøe startet i mai som eneste flyselskap med auksjon av flybilletter på nettet. Her legges det jevnlig ut billetter til reisemål i inn- og utland. Minsteprisen settes fra 100 kroner og budrundene varer i ca. fem dager.. Widerøe's Flyveselskap ble grunnlagt i 1934 og har i dag 1200 medarbeidere. Selskapet har betjent kortbaneflyruter i Norge siden 1968. I tillegg til anbudsrutene på kortbanenettet opereres kommersielle ruter på regionalrutenettet som går til og fra Torp ved Sandefjord til Stavanger, Bergen, Trondheim, København og Stockholm, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Berlin, Bergen-Stavanger og Stavanger-Aberdeen. Widerøe trafikkerer 32 flyplasser i Norge og 5 i utlandet. Ca. 1,5 millioner passasjerer reiser med Widerøe, som har en totalomsetning på 1,7 milliarder kroner. Selskapet opererer 27 Dash 8-fly. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For ytterligere opplysninger kontakt: Distriktssjef salg Tove Pettersen tlf. 75 51 35 45 mob. tlf. 91 73 74 70 eller info.konsulent Wigdis Korsvik 75 51 37 85 mob. tlf. 90 99 96 21 Widerøes Internettadresse: http://www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01590/wkr0002.pdf