Widerøe og Hurtigruten samarbeider

Widerøe og Hurtigruten har i år igjen inngått en samarbeidsavtale som skal sikre en ny strøm av britiske turister til Bergen og de norske fjorder.

I tråd med Widerøes langsiktige satsing på Storbritannia, har selskapet inngått i år igjen en avtale om samarbeid med Hurtigruten for å frakte reiselystne briter til Bergen og det som kalles ”verdens vakreste sjøreise”. Samarbeidet startet i 2004, og ble så vellykket at Widerøe satser også i sommer, og utvider tilbudet med 50 prosent flere avganger og to nye reisemål. Avtalen med Hurtigrutens britiske datterselskap Norwegian Coastal Voyage innebærer å fly turister fra de fem byene Exceter, Bournemouth, Norwich,Edinburgh, Bristol og East Midland/Nottingham på lørdager og søndager i perioden 14.mai til 17.juli. - For Widerøe er avtalen viktig fordi vi ønsker å satse mer offensivt på ferie- og fritidstrafikken, og til og fra de britiske øyer. Denne avtalen vil gi selskapet spennende erfaring fra et marked vi ønsker å vokse i, samtidig som det bidrar til økt kjennskap til Widerøe, sier rutesjef Peter Arvidsson i Widerøe. Han legger til at dette for Widerøe samtidig innebærer at selskapet får en bedre utnyttelse av flyflåten på dager med færre regulære avganger.