Widerøe øker på Bergen-Torp

Widerøe øker på Bergen-Torp (Bodø/Oslo, 29. august 2001) Widerøe setter inn flere avganger på strekningen mellom Sandefjord og Bergen. Fra 1. oktober øker vi ukentlig med fire nye rundturer. - En av årsakene til forbedringen skyldes økt behov på visse tidspunkt. Vi forventer også økt trafikk etter at et annet flyselskap la ned ruten mellom Skien og Bergen. Det er derfor nødvendig for oss å utvide kapasiteten på denne ruten, sier produktdirektør Terje Skram. Fra før av har Widerøe i gjennomsnitt sju daglige rundturer mellom Torp og Bergen. De fire økte rundturene vil bli satt opp på mandag, onsdag, torsdag og fredag. Mandag tilbyr vi en ny rundtur om morgenen, de øvrige dagene setter vi opp den nye avgangen på ettermiddagen. Vi skal benytte et fly av typen Dash 8 100-serie med plass til 37 passasjerer. - Økningen på Bergen-Torp medfører et bedre reisetilbud og flere muligheter for videre korrespondanser innenlands og utenlands, sier Terje Skram. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,7 milliarder kroner og med 1,5 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 34 flyplasser i Norge og 4 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo-Gøteborg, Stavanger-Aberdeen og Bergen-Stavanger. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For flere opplysninger, kontakt produktdirektør Terje Skram, tlf 67116034/90188415, eller informasjonskonsulent Wigdis Korsvik, tlf 75513785/90999621 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01600/wkr0002.pdf