Widerøe satser på sommer ved Østersjøen

(Bodø 11. oktober) Widerøe utvider sommertilbudet i 2007. Neste sommer vil den danske feireøya Bornholm bli en sommerdestinasjon, i tillegg til Gotland som selskapet har fløyet til i tre år. Østersjøen er en perle flere og flere nordmenn oppdager, men til nå har det vært kronglete å komme seg til Bornholm fra Norge. På tross av dette ferierer 30000 nordmenn på øya hvert år.

Flygningene fra Oslo til Rønne på Bornholm starter fra 5. juli, og vil gå to ganger i uken fram til 12. august. Flygningene til Visby på Gotland starter 16. juni.
- Vi har hatt en god utvikling i passasjertallene og entusiastiske tilbakemeldinger fra folk som har vært på Gotland, forteller informasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe. - Neste sommer utvider vi tilbudet, og starter to ukentlige flygninger til Bornholm i tillegg til Gotland. Bornholm er et fantastisk feriemål med alt det deilige med Danmark kombinert med idyllisk og landlig øy-liv, forteller Kongsteien.

Kronglete reisevei
Det har ikke vært noen direkterute fra Norge til Bornholm. Ferierende har enten måttet mellomlande i Danmark, eller ta tog, buss eller bil til sørsveriege og ferge over til øya.
- Man skal ikke bruke ferie på transitt, sier Richard Kongsteien i Widerøe. - Til sommeren kommer man seg til Bornholms strender, kroer og golfbaner på en drøy time til 647 kroner hvis man er tidlig ute med å bestille på widerøe.no. Til Gotland vil det koste fra 547 kroner. Dette er feriesteder der bil er fullstendig unødvendig, og et perfekt reisemål for flyreisende, forteller Kongsteien.

Billetter vil bli lagt ut for salg allerede fra 17. oktober. Skal man få tak i gode feriehus og billige flybilletter bør man være tidlig ute.