WiMP lansert for Nokia i dag

Musikktjenesten WiMP lanserer i dag en ny applikasjon for Nokia-telefoner. Appen, som er et samarbeid mellom WiMP og Nokia er utviklet av norske Cutehacks, og er i første omgang tilpasset Symbian^3. Den nye applikasjonen er nå tilgjengelig for nedlasting i Nokias Ovi Butikk.

Symbian-versjonen av WiMP er basert på Qt-rammeverket, og inneholder hele WiMPs musikkbibliotek med over ti millioner lisensierte låter, og hele det redaksjonelle utvalget med spillelister, albumlister og søk. Til å begynne med fungerer applikasjonen på nyere Nokia-modeller med operativsystemet Symbian^3, slik som N8, C7, E7 og E6.

”WiMP skal være tilgjengelig for deg som kunde hvor som helst og når som helst, og da er det naturlig at vi hele tiden utvider med støtte for nye plattformer. Nokia er verdens største mobilprodusent og det er helt naturlig for oss å nå ut til Nokia-brukere. Samtidig utvikler vi også for flere nye spennende plattformer.” sier WiMP-sjef Per Einar Dybvik.

Utviklingen av den nye Nokia-applikasjonen har pågått siden starten av året.

Nokia er verdens største leverandør av mobiltelefoner, i 2010 ble over 450 millioner enheter solgt, og Nokia omsatte for i overkant av 40 milliarder Euro med salg i over 160 land.

WiMP er i sterk vekst og har over 300 000 betalende brukere i fire land, opp fra 100 000 ved årsskiftet. For tiden pågår utrullingen av WiMP til 700 000 norske Canal Digital-kunder, som får tilbud om musikktjenesten inkludert i sitt tv-abonnement.

For spørsmål, vennligst kontakt: Per Einar Dybvik, +47 901 04 317 eller per.einar.dybvik@aspiro.com.

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor. WiMP er fri for reklame og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin og mobil, nettbrett og nettverksradio. Les mer og finn pressemateriale på www.wimp.no/presse